رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اکنون عزت بوسنی در سایه وحدت مسلمانان است، گفت: مسلمانان بوسنی در سایه وحدت و یکپارچگی در گذشته توانستند به ظلم کسانی که به آنها حمله و کشتار کردند فایق آینده و پیروز شوند که ما هم در حد خودمان به آنها کمک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(شنبه) پس از دیدار "کاوازووچ" رئیس‌العلمای بوسنی و هرزگوین در تشریح این دیدار گفت: ما در این دیدار به دنبال تشریک مساعی با این کشور بودیم که در گذشته نیز ما همکاری‌هایی را با این کشور داشته‌ایم  و گفت‌وگوهایی را در این زمینه انجام دادیم تا دوباره عقد اخوت میان ایران و مردم مسلمان بوسنی را محکم کنیم.

وی در ادامه افزود: در این دیدار قرار شد اگر مشکلی از قبیل اختلاف برخی افراد تندرو مذهبی از گروه‌های مختلف دارند، ما به آنها کمک کنیم تا این مشکلات حل شود. 

ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای حفظ یکپارچگی مسلمانان در بوسنی کمک‌های لازم را خواهد داشت، ادامه داد: ما در گذشته نیز برای حفظ و وحدت یکپارچگی کشور کمک‌هایی کردیم زیرا به آنها ظلم و ستم‌هایی می‌شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اکنون عزت بوسنی در سایه وحدت مسلمانان است و مسلمانان بوسنی در سایه وحدت و یکپارچگی در گذشته توانستند به ظلم کسانی که به آنها حمله و کشتار کردند فایق آینده و پیروز شوند که ما هم در حد خودمان به آنها کمک می کنیم و امیدواریم که این وحدت حفظ شود.

"حسین افندی کاوازوویچ" رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین نیز پس از این دیدار گفت: هدف ما از این سفر این بود که آخرین وضعیت مسلمانان را تشریح کنیم چراکه ما راه سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و خداراشکر توانسته‌ایم جامعه اسلامی را در بوسنی و هرزگوین حفظ کنیم. 

وی افزود: ما درخواست داشتیم تا در زمینه برخی مشکلات و مسائلی که با آن مواجه هستیم، با همکاری دوستانمان آنها را حل کنیم. 

کاوازوویچ اضافه کرد: ما این درخواست را داریم که برخی مسائل و مشکلاتی را که همچنان با آن روبه‌رو هستیم بتوانیم با همکاری دوستان‌مان حل کنیم و آقای ولایتی قول داد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که در حل مسائل به ما کمک کند.

وی در پایان گفت:  امیدواریم از همه همکاری و مساعدت ایران در آینده بهره‌مند شویم تا استقلال کشور بوسنی را حفظ کرده و بوسنی و هرزگوین را یک کشور پیشرفته در اروپا مطرح کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، بوسنی ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار