در دیدار ولایتی با رئیس آکادمی علوم اجتماعی مقرر شد

تشکیل اتاق‌های فکر مرکز تحقیقات استراتژیک ایران و آکادمی علوم اجتماعی چین

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس و مسئولان آکادمی علوم اجتماعی مقرر کردند که اتاق‌های فکر دو طرف تشکیل و برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف اقدامات مورد نظر طراحی و عملیاتی شود.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دعوت دبیرکل اجلاس سازمان‌های غیردولتی(سیکا) برای بحث و تبادل در خصوص امنیت آسیا و همکاری‌های قاره‌ای در همه زمینه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی به چین سفر کرده بود با برخی از مقامات این کشور ملاقات و با رئیس و مسئولان آکادمی علوم اجتماعی این کشور به عنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین مجموعه‌های مطالعاتی و پژوهشی که مشورت های لازم را به دولت ارائه می‌کند، ملاقات و به طور خاص در خصوص احیا جاده ابریشم توضیحاتی را ارائه کرد.

ولایتی با تأکید بر این نکته که دو کشور در منطقه دارای جایگاه بسیار مهم و تأثیرگذاری هستند، گفت: تجدید حیات جاده ابریشم از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار بوده و به طور طبیعی به دلیل سابقه تاریخی و اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در موضوع، می‌تواند تأثیرگذاری جدی را در این زمینه داشته باشد و همکاری‌های دو کشور برای تحقق این مهم ضروری است.

در این ملاقات مقرر شد تا اتاق‌های فکر دو طرف تشکیل و برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف اقدامات مورد نظر طراحی و عملیاتی شود.

در همین ارتباط و در دیدار جداگانه دیگر علی اکبر ولایتی در مؤسسه مطالعات بین المللی معاصر چین (cicir) که زیر نظر نخست وزیر و شورای دولتی این کشور اداره می‌شود نیز شرکت کرد و با رئیس و معاونین این مجموعه به خصوص در حوزه موضوعات منطقه ای و خاورمیانه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه و ضرورت همکاری دو طرف یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در برابر گروه‌های افراطی، تکفیری و تروریسم در منطقه ایستادگی کرده و این مسیر را ادامه خواهد داد و با توجه به جایگاه دو کشور و مسائل و مصیبت‌هایی که برخی کشورهای غربی با حمایت برخی کشورهای آسیایی در این حوزه ایجاد کرده‌اند ضرورت همکاری بیشتر وجود خواهد داشت و مراکز مطالعاتی دراین زمینه و ارائه راهکارهای راهبری و استراتژیک می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

در این ملاقات‌ها فروزش معاون مرکز تحقیقات، صفری سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در چین و سعید محمدی مشاور رئیس مرکز، ولایتی را همراهی کردند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: ولایتی ، چین ، استراتژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار