مديرکل تعزيرات حکومتي استان کرمانشاه گفت: پزشکان حق ندارند بيمار را ملزم کنند براي آزمايش، راديولوژي، گرفتن دارو به يک مرکز خاص مراجعه کند و هرگونه تباني پزشک با مراکز خدمات درماني تخلف است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه، ايرج عزيزي اظهار کرد: متاسفانه گاهي شاهديم پزشکان با مراکز راديولوژي، سونوگرافي، داروخانه‌ها و ... تباني دارند و بيمار را ملزم مي‌کنند تنها به اين مراکز مراجعه کنند که اين کار تخلف است.

وي با بيان اينکه در برخي از موارد اين مراکز هزينه زيادي مي‌گيرند و خرج بيشتري به بيمار و همراه وي تحميل مي‌کنند، يادآوري کرد: هرگونه اقدامي که موجب تحميل هزينه اضافي به فرد شود تخلف است و با متخلفين برخورد خواهد شد.

به گفته مديرکل تعزيرات حکومتي استان کرمانشاه به پزشک متخلف در اين خصوص تذکر داده مي‌شود، اما اگر موثر نبود برخورد قانوني با وي و حتي منشي و ساير افرادي که در تخلف مشارکت داشته‌اند انجام خواهد شد.

عزيزي در ادامه اظهار کرد: گاهي برخي از پزشکان در مطب خود خدمات درماني از قبيل تزريق، پانسمان، بستن آتل، و ... را انجام مي‌دهند که بايد تعرفه قانوني آن رعايت شود.

وي با بيان اينکه مسئوليت نظارت مستقيم بر اين موارد با دانشگاه علوم پزشکي است، ادامه داد: تعزيرات حکومتي نمي‌تواند در هر مطب يک بازرس قرار دهد، اما در صورتي که شکايتي از مردم دريافت کند تا نهايي شدن موضوع و حتي حق لغو پروانه طبابت پزشک پيش خواهد رفت.

مديرکل تعزيرات حکومتي استان کرمانشاه از مردم خواست در قبال دريافت خدمات قبض(فاکتور) بگيرند و اگر تخلفي مشاهده کردند با ارائه مدارک آن را اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: تعزیرات ، کرمانشاه ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.