بجنورد؛

صدور پروانه بهره برداری برای 250 واحد معدن در خراسان شمالی

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت خراسان شمالی گفت :دراستان 250 نقطه معدنی وجود دارد که ازاین تعداد برای 180 معدن و تعداد 70 واحدسنگ شکن پروانه بهره برداری صادر شده است .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان، یحیی نیکدل افزود :باتوجه به ارزش افزوده بالای حوزه معدن به دلیل فراهم بودن ماده اولیه که همان ماده معدنی است ، این حوزه به عنوان یک بخش پیشرو خروج اقتصاد از رکود و کاهش وابستگی به درآمد های نفتی شناخته می شود .

وی خاطر نشان کرد : به منظور ارتقاء سرمایه گذاری دربخش معدن با توجه به الزامات قانونی دولت باید زیر ساختهای لازم را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم نماید.

وی گفت: این سازمان با درک وضعیت موجود و بودجه استان نسبت به اولویت بندی پروژه های معدنی استان برای امسال 15پروژه زیرساختی در حوزه معدن برای سیر مراحل اداری به کارگروه اقتصادی استان معرفی کرده است.

نیکدل ابراز امیدواری کرد: برای اولین بار دراستان این موضوع در بودجه استان به عنوان یک الزام قانونی در بخش توسعه معادن استان مورد توجه قرار گیرد و شروعی برای خدمات رسانی به سایر پروژ ه های معدنی و ارتقا ء بخش معدن و صنایع معدنی استان و حرکت به سمت توسعه ، سرمایه گذاری و اشتغال زایی باشیم .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.