هواپیماهای نظارتی آمریکا بر فراز چندین ایالت به پرواز در آمد

اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا از حضور تعدادی هواپیمای نظارتی بر فراز شهرهای چندین ایالت خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل  از اسپوتنیک، "اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا” روز پنجشنبه از پرواز مشکوک تعدادی هواپیما بر فراز شهرهای نیویورک، شیکاگو، دالاس، فینیکس، سیاتل و مینیاپولیس خبر داد. این پروازها در ساعات پایانی روز بر فراز "سینت پل-مینیاپولیس" افزایش یافت. یکی از فعالان این اتحادیه اعلام کرد هواپیمایی کوچک در ارتفاع پایین به مدت 4 ساعت و به شکل نامنظم در مرکز شهر در حرکت بود.

این فعالان با استفاده از وبسایت ردیابی پروازها دریافتند هواپیماها متعلق به شرکت هواپیماسازی "سسنا" هستند. تحقیقات این گروه نشان داد شرکت "سسنا" برای دولت فدرال کار میکند و این هواپیماها مجهز به دوربین های مدار بسته فوق پیشرفته نظارتی هستند. این سامانه به اندازه ای پیشرفته است که می تواند چندین هدف را روی زمین در یک زمان ردیابی کند.

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در تظاهرات ماه گذشته در بالتیمور از این فن آوری برای نظارت و کنترل شرایط استفاده کرد. "امی تورسون،" سخنگوی پلیس فدرال آمریکا نیز پیشتر اعلام کرد از این نوع هواپیما برای نظارت بر جنایت های احتمالی در سطح شهر و گزارش سریع به پلیس استفاده می شود. اف بی آی از اظهار نظر در خصوص علت حضور هواپیماهای نظارتی بر فراز مینیاپولیس اجتناب کرد. پلیس محلی نیز اعلام کرد هیچ اطلاعی از این پروازها ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار