الجزيره:

ناوگان هوايي ايران نيازمند نوسازي است

شبکه الجزیره گزارش داد: ناوگان هواپیمایی ایران به علت فرسودگی به نوسازی و اضافه شدن هواپیماهای جدید نیاز دارد.

 به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، ناوگان هواپیمایی ایران از کمبود شدید هواپیما به علت تحریمهای غرب رنج می برد. ناوگان هوايي ايران نيازمند نوسازي استرئیس شرکت هواپیمایی ایران اعلام کرد این کشور به حدود پانصد فروند هواپیمای مسافربری و تجاری در ده سال آینده نیاز خواهد داشت.
عبدالهادی طاهر خبرنگار الجزیره در تهران گفت: بسیاری از ایرانیهایی که قصد دارند به خارج سفر کنند به علت نبود پرواز شرکت های ایرانی مجبورند از پرواز شرکت های خارجی با هزینه بالاتر استفاده کنند. پروازهای داخلی ایران هم با مشکل افزایش شمار مسافران و کمبود هواپیما روبروست. بسیاری از این هواپیما به علت نبود قطعات یدکی از بهره برداری خارج شده است. تحریمهای غربی واردات قطعات یدکی هواپیما به ایران را ممنوع کرده است. مقامات ایرانی به همین علت زنگ خطر را به صدا در می آورند.
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنایع و بازرگانی ایران به الجزیره گفت:«مشکلات کنونی ناوگان هوایی ایران به علت ظلم تحریمهاست. بدون شک ناوگان هواپیمای مسافربری فرسوده شده است و نود درصد آنها به نوسازی نیاز دارد.»
در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس آمارهای رسمی فقط صد و چهل فروند هواپیما در شرایط بهره برداری قرار دارد. کارشناسان می گویند این تعداد برای کشوری که جمعیت آن بیش از هفتاد و پنج میلیون نفر است کافی نیست.
بیژن کریمخانی رئیس آژانس هواپیمایی برج به الجزیره گفت:«ما برای ساخت هواپیماهای کوچک به منظور تامین بخشی از نیازها تلاش می کنیم، زیرا ناوگان هوایی ایران از کمبود شدید هواپیما رنج می برد. ما امیدواریم مذاکرات به نتیجه ای برسد که باعث لغو تحریمها شود و ما بتوانیم هواپیماها را نوسازی و هواپیماهای جدیدی را وارد کنیم.»
خبرنگار الجزیره خاطر نشان کرد: تحریمها علیه شرکت های هواپیمایی ایران به سه دهه گذشته باز می گردد که تاثیر منفی زیادی بر این بخش داشته است. اما توافقنامه هسته ای ژنو، به ایران اجازه داد تا بعضی قطعات یدکی را خریداری کند. ایرانیها این مسئله را رد نمی کنند که عمر هواپیماهای این کشور بیشتر از عمر اسمی هواپیماهاست، اما می گویند هنوز نیازها را تامین می کند. این در حالی است که ایران به لغو تحریمهای غرب برای نوسازی ناوگان هوایی خود امیدوار است.

برچسب ها: ایران ، فرسوده ، تحریم ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار