رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: فقه ما بر اساس اخلاق رشد کرده و می‌توان این ردپای اخلاق را مشاهده کرد.

رشد فقه بر اساس اخلاقبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی شب گذشته در دومین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون "رابطه اخلاق و قانون با نگاه فقهی و حقوقی" در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: رابطه فقه و اخلاق در اسلام خیلی پررنگ شده و در اصل فقه ما بر اساس اخلاق رشد کرده و می توان این ردپای اخلاق را در جای جای فقه به راحتی و وضوح مشاهده کرد.

وی ابراز کرد: امروزه برای رفع مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی باید به اخلاق مراجعه کنیم ولی تلاش خوبی از نظر ارتباط بین اخلاق و فقه صورت نگرفته است.

مبلغی اظهار کرد: اگر روزی اخلاق در فقه اسلامی به دست محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد، مشخص خواهد شد که چه اندازه در آن اخلاق به صورت کاربردی مطرح شده است.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما می‌توانیم حرکتی اخلاق‌ مدار را در جامعه جهانی رهبری و هدایت کنیم و یا حداقل به تقویت آن بپردازیم و اولین گام موثر هم برگزاری همین کنفرانس فقه و قانون و اخلاق است.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات، باید این کار در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها ادامه یابد و کشورهای اسلامی نیز اخلاق را در مسائل خود بکار گیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.