آغاز رایزنی کارشناسان / پایان نشست معاونان ظریف با شرمن

رایزنی "سید عباس عراقچی"، "مجید تخت‌روانچی" معاونان وزیرخارجه ایران با "وندی شرمن" معاون جان کری و "هلگا اشمیت" معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه شب در وین پایان یافت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مذاکرات "سیدعباس عراقچی"، "مجید تخت‌روانچی" معاونان وزیر خارجه کشورمان با "وندی شرمن" معاون جان کری و "هلگا اشمیت" معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دقایقی پیش در وین پایان یافت.


شایان ذکر است؛ مذاکرات کارشناسی نیز از ساعت 5/30 به وقت وین آغاز شده است.

گفتنی است؛ "سیدعباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در بدو ورود به وین در گفت‌و‌گو با خبرنگاران تأکید کرد: پنجمین دور مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در سطح معاونان و کار‌شناسان در چارچوب ادامه نگارش پیش نویس متن توافق جامع هسته‌ای از روز گذشته با حضور کار‌شناسان آغاز شده و امروز در سطح معاونان ادامه خواهد یافت. 

عراقچی با دشوار خواندن نگارش متن توافق نهایی گفت: گفت‌و‌گو‌های معاونان وزیر امور خارجه ایران با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امروز در وین آغاز خواهد شد. 

سخنگوی گروه مذاکره کننده هسته‌ای ایران درخصوص محورهای این دور از مذاکرات، گفت: نگارش متن توافق نهایی وضمایم آن کار دشواری است که الان درحال انجام است که از دیروز دور جدید آن با جلساتی که کار‌شناسان داشتند شروع شده و امروز هم ما به مذاکرات ملحق می‌شوم و با خانم هلگا اشمید بحث‌ها را ادامه خواهیم داد. 

شایان ذکر است؛ قرار است ظریف و کری وزرای خارجه ایران و آمریکا شنبه آینده در شهر ژنو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات ، 5+1 ، ایران ، شرمن ، عراقچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار