افخم در دیدار با رییس خبرگزاری رسمی بلغارستان:

وزارت خارجه از ارتباط رسانه‌های ایران و جهان استقبال می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران، عصر چهارشنبه در دیدار ماکسیم منچف، رییس خبرگزاری رسمی بلغارستان، با اشاره به تلاش وزارت خارجه برای ارایه تصویری واقعی تر از کشورمان نزد افکار عمومی جهان، گفت که این وزارتخانه از ارتباطات رسانه ای با کشورهای خارجی استقبال می کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت خارجه ایران، عصر چهارشنبه در دیدار ماکسیم منچف، رییس خبرگزاری رسمی بلغارستان، با اشاره به تلاش وزارت خارجه برای ارایه تصویری واقعی تر از کشورمان نزد افکار عمومی جهان، گفت که این وزارتخانه از ارتباطات رسانه ای با کشورهای خارجی استقبال می کند.

 افخم با اشاره به تبلیغات مسموم برخی رسانه های بین المللی علیه ایران، گفت: متاسفانه شاهدیم که بعضا پدیده اسلام هراسی در اروپا تشویق می شود و توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام نیز نمونه ای از این واقعیت است.

وی افزود: رسانه ها می توانند از ظرفیت های ادیان الهی برای گسترش صلح و دوستی میان ملت ها کمک کنند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که حتی در مذاکرات هسته ای، افزون بر موضوع هسته ای، یکی از هدف های ما، این بوده است که تصویری واقعی تر از ایران ارایه کنیم. در همین راستا، ارتباطات رسانه ای، می تواند به این هدف کمک بسزایی کند.

مرضیه افخم با اشاره به اهمیتی که ایران برای دیپلماسی و حل مسایل از راه های صلح آمیز قائل است، گفت: در بحران یمن نیز ایران نخستین بسته سیاسی برای حل و فصل صلح آمیز اوضاع را ارایه داد و تاکید کرد که جنگ باید در کوتاه ترین زمان و از راه های سیاسی پایان یابد.

افخم ابراز امیدواری کرد که سفر مدیرعامل خبرگزاری تلگراف بلغارستان، آغاز همکاری های گسترده رسانه ای میان دو کشور باشد.

ماکسیم منچف نیز در این دیدار، ضمن ابراز خشنودی از دستاوردهای سفرش به ایران، گفت بشدت به میراث های فرهنگی و جهانی کشورمان علاقه مند است و ابراز امیدواری کرد که بتواند در سال های آینده، کتابی درباره جاذبه های ایران بنویسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: افخم ، ایران ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار