وزیر امورخارجه جیبوتی در دیدار با امیرعبداللهیان:

بنادر جیبوتی آمادگی جذب و انتقال کمک‌های بیشتر برای یمن را دارد

در دومین روز اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه این نشست، طی ملاقات با محمود علی یوسف وزیر امور خارجه و سخنگوی دولت جیبوتی، مسائل مربوط به کمک رسانی به مردم یمن را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در دومین روز اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه این نشست، طی ملاقات با محمود علی یوسف وزیر امور خارجه و سخنگوی دولت جیبوتی، مسائل مربوط به کمک رسانی به مردم یمن را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

"حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار، ضمن تمجید از روابط خوب دو کشور و ابلاغ مراتب تشکر و قدردانی از کمک و همکاری جیبوتی در تسهیل دریافت و ارسال کمکهای انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای یمن، آمادگی کشورمان برای ارسال محموله های بیشتر جهت تأمین نیازهای ضروری مردم آسیب دیده یمن را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران بمنظور حل بحران یمن، تلاش جدی برای دستیابی به راه حل سیاسی در هماهنگی با سازمان ملل را مهم و ضروری دانست.

وزیر امور خارجه و همکاریهای بین المللی جیبوتی نیز ضمن تقدیر از تلاش عملی جمهوری اسلامی ایران برای امدادرسانی به مردم یمن، اعلام کرد: بنادر جیبوتی آمادگی جذب و انتقال کمکهای بیشتر برای یمن را دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیست هزار آواره یمنی وارد جیبوتی شده اند، ضمن ناکافی دانستن کمکهای نهادهای بین المللی تاکنون، خواستار توجه و تحرک بیشتر و فوری نهادهای بین المللی درجهت رسیدگی به وضعیت اسفبار مردم یمن در داخل یمن و در خاک جیبوتی شد.

محمود علی یوسف ضمن اشاره به تاثیر منفی بحرانهای منطقه ای بر امنیت و اقتصاد همه کشورهای منطقه، تأکید کرد: جیبوتی مایل است نقش مثبت و سازنده ای درجهت تسهیل ارسال کمکهای انساندوستانه برای یمنی ها ایفا نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار