تبریز؛

مدیریت واحد شهری در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می شود

رئیس شورای عالی شورا های اسلامی کشور گفت: موضوع مدیریت واحد شهری در سطح کلان کشوری دنبال میشود و در مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرموده رهبری این امر دنبال میگردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، غلامرضا بصیری پور ، امروز در ششمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استانهای کشورگفت: شورا باوری در میان مسئولان را مورد توجه قرار داریم و در چندمین استانی که سفر کرده ایم امر شورا باوری را دنبال می کنیم که متاسفانه در برخی استانها شورا باوری وجود ندارد و این شورا باوری شورا یاری را در پی خواهد داشت.
 
وی گفت: یکی از نقاط تجلی گر همدلی و همزبانی دولت و مردم شوراهای اسلامی است چرا که شوراهای اسلامی در اکثریت نقاط کشور حضور دارد و دراین میان بایداز ظرفیتهای قانونی بهره جست.
 
بصیری پور افزود: در حال حاضر تعامل خوبی میان دولت تدبیر و امید و شوراهای اسلامی وجود دارد و میتوان از این تعامل بهره زیادی گرفت.
 
وی با اشاره به اهمیت مدیریت واحد شهری گفت: موضوع مدیریت واحد شهری در سطح کلان کشوری دنبال میشود و در مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرموده رهبری این امر دنبال میگردد.
 
دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این همایش  تاکید کرد: باید از ظرفیت مشارکت مردم استفاده کنیم و توسعه شهر متوازن صورت گیرد و خدمات عادلانه انجام شود.
 
وی  با اشاره به لایحه های مطرح در مورد مدیریت شهری تصریح کرد: یکی از موارد پیشنهادی انتخاب شهردار توسط مردم است که  فعلا قابلیت اجرایی ندارد چرا که در کشورهای پیشرفته احزاب فعال هستند و در حال حاضر با انتخاب مستقیم شهردار دموکراسی اجرایی نمی شود.
 
دبیری افزود: شوراهای اسلامی می توانند نفراتی را مشخص و به مردم معرفی کنند و مردم از میان این نفرات محدود یک شهردار انتخاب کنند.
 
وی با اشاره به ضرورت مدیریت واحد شهری گفت: علی رغم اینکه در تبریز مدیریت واحد نداریم اما مدیریت هماهنگ در تبریز وجود دارد و از آغاز  فعالیت استاندار جدید این هماهنگی موجود دارد.
 
همچنین در این همایش تنی چند از مسئولان شهری و استانی آذربایجان شرقی مورد تجلیل روسای شوراهای اسلامی کشور قرارگرفتند.
 
در این برنامه گروه تواشیح تسنیم و نیز گروه موسیقی آذری به اجرای مراسم پرداختند.

انتهای پیام/گ
 
 
 
 
 
 
برچسب ها: واحد ، مدیریت ، کلان ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.