همایش ورزش، جوانان و محیط زیست؛

ابتکار: محیط زیست بیش از هر زمانی نیاز به پهلوان و قهرمان دارد

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در همایش ورزش، جوانان و محیط زیست گفت: محیط زیست محور مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در همایش ورزش، جوانان و محیط زیست گفت: نرخ ناپایداری در محیط زیست بسیار تکان‌دهنده است و مهمترین موضوعی که دنیا را بیدار کرده، بحث تغییرات آب و هواست.

وی افزود: صنعتی شدن باعث شده گازهای گلخانه‌ای تولید شود و به تدریج فرایند گرم شدن زمین را تجربه می‌کنیم. برای هر درجه افزایش دمای زمین در کشور ما 6 درصد مصرف آب بالا می‌رود.بحثی که این روزها در جوامع جهانی مطرح می‌شود، جزایر کوچکی است که با آب شدن یخ‌ها زیر آب می‌روند، شاید بگوییم این موضوع چه ارتباطی به کشور ما دارد، اما هر اتفاقی که در جهان رخ می‌دهد، تمامی جوامع را دربرمی‌گیرد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به کاهش بارندگی در ایران تصریح کرد: ما نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش بارندگی داریم و وارد دوره سختی در بحث خشکسالی می‌شویم. دنیا به سمت تخریب پیش می‌رود.

ابتکار در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به نقش ورزش در حفظ محیط زیست عنوان کرد: امروزه محیط زیست بیش از هر زمانی نیاز به پهلوان و قهرمان دارد تا جلوی تخریب‌ها، آلودگی‌ها و روند منفی را بگیرند. محیط زیست نیاز به قهرمان دارد، قهرمانانی که بایستند و به مردم یاد دهند، چرا که آنها الگوی رفتاری هستند.

یک قهرمان می‌تواند اثرگذاری خودش را نشان دهد. قهرمانان و پهلوانان در کنار ورزش همگانی نقش کلیدی دارند. ما سفرای ورزشکار را در محیط زیست داریم و همینطور حمایت فدراسیون‌ها از گونه‌های جانوری مانند نماد یوزپلینگ در لباس تیم فوتبال.

ابتکار یادآور شد: در سفری که به کنیا داشتم پیراهن تیم فوتبال را به معاون بان‌کی‌مون هدیه دادم او این پیراهن را قاب گرفته و به عنوان یک حرکت فرهنگسازی این موضوع را یادآور می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار