رئیس پناهگاه حیات وحش موته گفت: ضارب محیط بانان پناهگاه حیات وحش موته اصفهان دستگیر و با قرار بازداشت موقت راهی زندان شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، مرتضی جمشیدیان اظهارداشت:با پیگیری های ماموران یگان حفاظت موته و همکاری نیروی انتظامی شهرستان محلات یکی از ضاربین محیط بانان پناهگاه حیات وحش موته دستگیر و با قرار بازداشت موقت راهی زندان شد.

وی گفت:دو محیط بان پناهگاه حیات وحش موته اصفهان در درگیری مسلحانه با متخلفان شکار وصید در این منطقه مجروح و ضاربان نیز متواری شده بودند که با تلاش و پیگیری های انجام شده یکی از ضاربین دستگیرشد.

جمشیدیان با اشاره به تیراندازی متخلفان در این درگیری به محیطبانان گفت: شکارچیان غیرمجاز لاستیک موتور محیط بانان را هدف گلوله ژ۳ قرار می دهند و مامورین نیز تعادل خود را از دست داده و از روی موتور به زمین می افتند.

وی افزود: پس از واژگون شدن موتورسیکلت و زمین خوردن محیط بانان، متخلفین مجددا چندین گلوله ژ۳ به سمت آنها شلیک می کنند که گلوله ها با فاصله بسیار کمی به کنار محیط بانان برخورد می کند.

جمشیدیان با اشاره به مجروحیت محیط بانان افزود: به دلیل قدرت بسیار زیاد اسلحه و فاصله کوتاه از نقطه شلیک، مرمی های فشنگ ژ۳ پس از برخورد به زمین متلاشی شده و ترکش های آنها در بدن محیط بان فرو می رود ومحیط بانان مجروح به بیمارستان گلپایگان منتقل شده و تحت مداوا قرارگرفتند.

وی افزود: متاسفانه ۱۷ ترکش وارد بدن محیط بان ابوالفضل جمالی و ۶ ترکش وارد بدن محیط بان فرزاد نیکبخت شده است.

جمشیدیان با اشاره به اینکه محیط بانان بنا بر نظر پزشکان باید عمل شوند گفت: به دلیل اینکه ترکش ها در بدن محیط بانان باقی مانده به تشخیص پزشکان پس از گذشت چند روز باید جهت خارج نمودن آنها تحت عمل جراحی قرار گیرند.

وی گفت: پیگیری برای دستگیری دیگر متخلف شکار وصید نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.