معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: پروتکل ریشه کنی تجارت غیر قانونی محصولات دخانی در مجلس در حال بررسی است که باید با همکاری دیگر ارگانهای مربوطه تلاش کنیم که این پروتکل تصویب شود.

علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه حجم عظیمی از محصولات دخانی مصرفی در جهان از کانال‌های غیر رسمی و  غیر قانونی مبادله می شود، گفت: تجارت غیر قانونی محصولات دخانی از ابعاد و جنبه‌های زیادی همچون سلامت، قضایی، اقتصادی، حاکمیت و فساد یک نگرانی بزرگ جهانی برای دولت‌ها است، به طوریکه صنایع دخانی و گروه‌های جنایی در میان افراد و بخش‌هایی هستند که ضمن تحمیل خسارت‌های بیشمار از جنبه‌های سلامتی و هزینه‌های حفاظتی به جامعه، از این تجارت غیر قانونی سودهای بیشماری می‌برند.

وی ادامه داد: تصویب پروتکل ریشه کنی تجارت غیر قانونی محصولات دخانی توسط دولت‌ها یک ضرورت اساسی است که وزارت بهداشت این پروتکل را تهیه کرده که در حال حاضر در مجلس در حال بررسی است.

سیاری تاکید کرد: امیدواریم که بخش‌های عمومی، دانشگاهی و سایر بخش‌های مرتبط بتوانند در سرعت بخشیدن به فرآیند تصویب این پروتکل ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.