وزیر صنعت عنوان کرد

اصناف در اداره کشور سهیم هستند/ لزوم بازنگری در شیوه بازرسی

نعمت زاده با اشاره به اینکه اصناف در اداره کشور سهیم هستند گفت: باید در کار گروهی ظرف مدت 3 ماه با همکاری وزارت صنعت و اتاق اصناف طرح جامعی برای بازرسی‌ها تدوین شود.

اصناف در اداره کشور سهیم هستند/ لزوم بازنگری در شیوه بازرسیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن تجارت بعدازظهر امروز در حاشیه دومین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این تدابیر وزرات صنعت در آستانه ماه رمضان، گفت: بنا بر مصوبه قانون انتزاع توزیع کالاهای اساسی از ابتدای سال 93 به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده است و در این راستا این مسئولیت به عهده این وزارت خانه می‌باشد این در حالی است که ما نیز به این وزارت خانه در این امر کمک خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه مجتمع‌های بزرگ تجاری بزرگ یا مال‌ها از کدام سازمان مجوز خود را دریافت می‌کنند گفت: مجوز خود را از شهرداری‌های دریافت میکنند و به وزارت صنعت مرتبط نمی‌باشد اگر چه از لحاظ اصناف باید با اتحادیه‌های هماهنگ نماید.
 
نعمت زاده در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت برند سازی در تولیدات داخلی گفت: برند مانند نام یک فرد می‌باشد و اگر محصول و خدماتی دارای نام مشخص و یک برند تجاری باشد کیفیت و خدمات را متعهد می‌شود. همچنان که مصرف کننده با مصرف یک برند تجاری اطمینان خاطر از خدمات و کیفیت پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت حمایت از برند سازی را هم در صنعت و هم در تجارت و هم در اصناف در الویت‌های خود قرار داده است.

نعمت زاده در ادامه صحبت‌های خود به این نکته نیز اشاره کرد که اصناف باید از طریق اتحادیه‌های سیاستی اتخاذ کند که جلوی فروش کالاهای قاچاق گرفته شود و در این راستا طرحی در دست تکمیل است که از فروش کالاهای قاچاق در واحدهای صنفی جلوگیری شود.
 
وزیر صنعت معدن تجارت در ادامه صحبت‌های خود بااشاره به همراهی و همدلی اصناف با دولت گفت: در بخش خصوصی هیچ نهادی به اندازه اصناف در اقتصاد تاثیر گذار نیست و اصناف نیز باید قدر نقش و جایگاه خود را بدانند .

وی خطاب به اصناف گفت: انتظار ما از شما این است که پیشنهادات خود را به دولت ارائه کنید تا دولت به آن رسیدگی نماید.

وی با تاکید بر اینکه اصناف در اداره کشور سهیم می باشد گفت: در بخش بازرسی‌ها ما این روش بازرسی را قبول نداریم و می‌توان گفت چاله ای کنده شده و ما در ان افتاده‌ایم.

وی ادامه داد: برای تغییر در شیوه بازرسی باید کارگروهی تشکیل شود و ظرف 3 ماه یک طرح جامع و روشن برای بازرسی ارائه دهد.

نعمت زاده با انتقاد از تنظیم بازار میوه شب عید بازار گفت: با توجه به قانون انتزاع تنظیم بازار میوه شب عید امسال به وزارت جهاد سپرده شد در حالی که این یک کار بازرگانی بود و در دولت قبل نیز قانون انتزاع در سال 92 اجرا نشد در حالی که با توجه به نواقصی که این قانون داشت با اجرایی شدن آن در سال 93 مشکلاتی برای مصرف کنندگان بوجود آمد.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه اصناف بسیار جای ترقی و پیشترفت دارند گفت: در نوسازی اصناف باید خود متولی شده و دولت نیز به آنها کمک کنند. 

وی همچنین بااشاره به برند سازی در بخش اصناف گفت: در تهران در سرهر گذر و چهار راهی مغازه خوار و بار فروشی وجود دارد در حالی که می‌توانند چندین از این مغازه‌ها در غالب یک برند مشخص فعالیت کنند تا هزینه‌های آنها کاهش بیابد .

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت ، برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار