پارلمان جدید انگلیس با سخنرانی ملکه الیزابت دوم امروز رسما گشایش می‌یابد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت پارلمان انگلیس؛ اولین جلسه پارلمان انگلیس امروز – چهارشنبه – با نطق ملکه الیزابت دوم آغاز می‌شود واحتمالا موضوع همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا و کاهش مالیات برای کم‌درآمدها، از مهمترین موضوعات این سخنرانی هستند.
قرار است در سخنرانی ملکه الیزابت به لایحه جنجالی حذف قانون حقوق بشر انگلیس نیز اشاره شود.  انتشار این لایحه پس از اعتراضات گسترده مردمی و حزبی، به تعویق افتاده است.

بازنگری در موضوع رابطه انگلیس و اتحادیه اروپا از مسائل مهمی است که "دیوید کامرون،" نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس ، در مبارزات انتخابات پارلمانی این کشور - 17 اردیبهشت - وعده طرح و بررسی آن را داده بود و حالا او را به شدت تحت فشار قرار داده است.
 
احزاب مختلف در پارلمان انگلیس از "کامرون" می‌خواهند زمان برگزاری همه‌پرسی و اصلاحات لازم را برای خروج از اتحادیه اروپا تعیین کند. 
محافظه کاران پیش از انتخابات پارلمانی انگلیس وعده داده بودند اگر در این انتخابات پیروز شوند، "قانون حقوق بشر" را با آنچه " لایحه حقوق بریتانیایی" می نامند، جایگزین خواهند کرد. 
"کامرون" در این باره گفت: اگر گفت‌وگوها با سایر شرکای اروپایی با سرعت پیش رود، ممکن است این همه‌پرسی تا قبل از 2017 (1395) برگزار شود.
مقابله با مهاجرت غیرقانونی، اعطای اختیارات بیشتر به اسکاتلند و لایحه‌ای برای پیشگیری از افزایش مالیات‌ها پیش از سال 2020 (1398)، از دیگر موضوعاتی است که ملکه الیزابت امروز به آنها می‌پردازد.

زمانیکه سخنرانی ملکه به پایان رسد، وی جلسه را ترک می‌کند و نمایندگان کار خود در پارلمان جدید آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار