رئیس شورای زکات کشور خبر از جمع آوری 450 میلیارد توکان زکات درسطح کشور داد و گفت: در سال گذشته در گلستان 32 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ آیت الله حسن عالمی در همایش استانی زکات درشهرستان آق‌قلا استان گلستان افزود:بیشترین میزان مصرف زکات در بخش کمک به نیازمندان و مستمندان و کارهای عام المنفعه می باشد.

وی اظهار کرد: زکات یکی از فروع دین است و در مورد چیزهایی وضع شده که انسان آنها را با کمک طبیعت به وجود می‌آوردو الان که در فصل برداشت گندم و جو هستیم با فرهنگ سازی و شتابی بیشتر به سمت جمع آوری زکات برویم.

ایت الله عالمی تصریح کرد: آمدن نام زکات در کنار نماز نشان آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده و رابطه با مخلوق خداوند از راه اداى زکات برقرار می‌شود و همان گونه که نماز واجب شده، زکات نیز واجب بوده و براساس روایتی از رسول اکرم (ص) اگر زکات پرداخت نشود نماز نیز پذیرفته نیست .

رئیس شورای زکات کشور گفت: در حال حاضر وظیفه روحانیون و مبلغین دین است که موضوع زکات در کشور اطلاع رسانی کنند و مردم را به دادن زکات تشویق کنند.

در راستای برگزاری این همایش از مزرعه برداشت گندم یکی از مودیان زکات شهرستان بازدید به عمل آمد ، همچنین مسجد روستای قله جیق با زیربنای 120 مترو هزینه ای بالغ بر 790 میلیون ریال از محل درآمد و تشویقی زکات با حضور رئیس شورای زکات کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.