معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان از بازسازی ۱۲حلقه چاه، ۱۰۷ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان،خسروی گفت: کاهش بارش‌های جوی در سال آبی جاری، خشکسالی و کاهش سفره های زیرزمینی سبب شد مهندسی مجدد تاسیسات و منابع تامین آب در دستور کار قرار گرفته و با بازسازی 12حلقه چاه، 107 لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب استان گلستان افزوده شود.

وی افزود:عملیات بازسازی 12 حلقه چاه شامل عملیات مهندسی مجدد منصوبات، اسیدشویی، برس زنی، بک واش و دو جداره سازی منابع تامین آب در سه ماهه گذشته انجام شد.

خسروی ادامه داد: با کاهش بارش‌های جوی در سال آبی گذشته و سال‌جاری، افت سطح سفره‌های زیرزمینی که عمده‌ترین منابع تامین آب استان گلستان هستند، رشد جمعیت و رشد مصرف سبب شد تا عملیات بازسازی 12 حلقه چاه به منظور جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز در برنامه دست اندرکاران صنعت آب و فاضلاب استان گلستان قرار گیرد.

وی با اشاره به شروع عملیات و مهندسی مجدد گفت: منصوبات چاه‌های مرزنکلاته، سیاه تلو، تقی آباد و چاه شماره 7 بندرگز اجرا شده که با اجرای این عملیات 33 لیتر در ثانیه آب با هزینه‌ای بالغ بر 880 میلیون ریال احیا شد.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب استان گلستان بیان کرد: اجرای عملیات احیای چاه آزادشهر، مینودشت، نوکنده و چاه سرخنکلاته 40 لیتر در ثانیه آب با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون ریال شد.

وی گفت: عملیات لایروبی و دو جداره کردن چاه های سیاهتلو 1 و CNG از دیگر اقدامات انجام شده در بازسازی 12 حلقه چاه در سطح استان گلستان بوده که با اجرای این عملیات، 24 لیتر در ثانیه آب احیا شده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: مجموعه اقدامات انجام شده در 6 ماه اخیر، منجر به احیای آب به میزان 107 لیتر در ثانیه با هزینه ای بالغ بر 2 هزار میلیون ریال شده است.

وی در پایان افزود: معادل نتیجه حفر 8 حلقه چاه جدید با هزینه‌ای بالغ بر 41 هزار میلیون ریال است که گویای صرفه جویی بالغ بر 39 هزار میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.