فعالان فلسطینی: اشغالگران فقط زبان زور را می‌فهمند

فعالان فلسطینی با تاکید بر این که رژیم اشغالگر فقط زبان زور را می‌فهمد، خواستار اقدام هماهنگ برای مقابله با رژیم صهیونیستی در ادامه سرکوب اسرا در زندان‌های این رژیم شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی القدس، رئیس انجمن اسرای فلسطینی در گفتگو با این شبکه گفت: "خضر عدنان" که بیش از 17 روز است در زندا‌ن‌های رژیم اشغالگر دست به اعتصاب غذا زده به درمانگاه "الرملة" انتقال یافته است. "نایف الرجوب" نیز در زمان دستگیری بیمار بود و ادامه حبس وی موجب تشدید بیماری‌اش شد زیرا مسئولان زندان‌های رژیم اشغالگر توجهی به مسائل پزشکی اسرای فلسطینی ندارند.

اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس نیز در ارتباط زنده تلویزیونی با این شبکه گفت: ما با دکتر "عزیز الدویک،" رئیس مجلس فلسطین و دیگر اسرای قهرمان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر ابراز همبستگی می‌کنیم. صدور احکامی شبیه به آنچه برای عزیز الدویک صادر شد و دیگر اقدامات اشغالگرانه موجب تضعیف اراده ما نخواهد شد. ما این اقدامات جنایتکارانه را نقض قوانین و عرف بین‌المللی به شمار می‌آوریم. آنها مصونیت نمایندگان و مقامات فلسطینی را نادیده می‌گیرند. ما اکنون شاهد آغاز جنبشی در زندا‌ن‌ها هستیم که اعتصاب غذای خضر عدنان در همین چارچوب است. این اقدام باید در داخل زندان‌ها یا خارج از آن تکمیل شود. ما باید با استفاده از قوانین موجود به نهادهای حقوق بشری جهان و سازمان ملل متحد مراجعه کنیم. تشکیلات خودگردان و شخص محمود عباس، رئیس این تشکیلات باید علیه سران رژیم اشغالگر به اتهام نقض قوانین بین المللی و نقض حقوق اسرا، اقدام بین المللی انجام دهد و به این پرونده در دیوان بین المللی رسیدگی کنند.

وی افزود: افزون بر این، اقدام نظامی باید در رأس فعالیت های ما باشد. اقدام نظامی به معنای مقاومت است و مقاومت قادر است اشغالگران را وادار به آزاد سازی اسرا کند. اشغالگران فقط زبان زور را می‌فهمند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار