فرماندار پلدختر گفت: یک دستگاه تریلر نفت کش حامل 24 هزار لیتر نفت سیاه در 32 کیلومتری شمال پلدختر در حاشیه رودخانه کشکان واژگون شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران لرستان؛ ترابی نژاد افزود: در اثر این واژگونی 15 هزار لیتر نفت سیاه به درون رودخانه کشکان نفوذ کرد.

وی گفت: طول آلودگی رودخانه کشکان بر اثر واژگونی تانکر نفت کش از مرز 20 کیلومتر فراتر رفت و آلودگی تا 13 کیلومتری عرض رودخانه کشکان پلدختر پیش رفته و قابل مشاهده است. 

وی افزود: به محض وقوع حادثه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله اداره محیط زیست شهرستان و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان در محل حادثه اعزام تا نسبت به مدیریت روند پاکسازی رودخانه کشکان اقدام کنند.

فرماندار پلدختر گفت: برای جمع آوری مواد نفتی در رودخانه از پدهای جاذب استفاده شد و به منظور جلوگیری از ورود مابقی نفت موجود در حاشیه جاده به درون رودخانه کشکان ترانشه‌های در محل توسط ماشین آلات راهسازی ایجاد شد.

ترابی نژاد افزود: با بسیج امکانات و دستگاه‌ها تلاش می‌شود تا آلودگی و مواد نفتی به درون رودخانه سیمره و کرخه نفوذ نکند.

وی گفت: نمونه آلودگی به مرکز استان ارسال شده که نتیجه آزمایش فردا روز چهارشنبه 6 خرداد ماه اعلام خواهد شد.

وی افزود: کارشناسانی از سوی اداره کل محیط زیست استان جهت تعیین و برآورد میزان خسارت وارده به رودخانه به شهرستان اعزام شده‌اند.

وی گفت: در اسرع وقت به دهیاران روستاهای منطقه اعلام شد که به کشاورزان اطلاع رسانی کنند تا از آب رودخانه کشکان برای آبیاری کشاورزی استفاده نکنند.

ترابی نژاد افزود: احتمال ورود نفت سیاه به رودخانه سیمره ضعیف است و نیروهای شرکت نفت ومحیط زیست با لجن کش و پمپاژ، مواد نفتی و آلودگی را به بیرون از رودخانه کشکان هدایت می‌کنند.

فرماندار پلدختر گفت: تا این لحظه هیچگونه آلودگی بر روی آبزیان مشاهده نشده است و منتظر نتیجه آزمایش از سوی اداره کل محیط زیست استان هستیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.