رشت؛

برخورد با توزیع کنندگان چای سنواتی

استاندار گیلان گفت: با توزیع کنندگان چای سنواتی به شدت برخورد شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت، استاندار گیلان درنشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با اشاره به غیرقابل مصرف بودن چای سنواتی، ازسازمان چای و دستگاه‌های نظارتی خواست با توزیع کنندگان چای سنواتی بشدت برخورد کنند.

محمدعلی نجفی با اشاره به اظهار نظر رسمی وزارت بهداشت و درمان و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور درخصوص غیر قابل مصرف بودن چای سنواتی گفت: سازمان چای ودستگاههای انتظامی و نظارتی باید جلوی ورود این چای‌ها به بازار را گرفته و با متخلفان به شدت برخورد کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه چای سنواتی باید امحا و یا درصورت نیاز مصرف صنعتی شود گفت: صادرات این چای‌ها نیز باید با نظارت دقیق تا مرزهای خروجی انجام شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی هم در این نشست ارتقای بهره‌وری و افزایش صادرات محصولات را از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه اعلام کرد، و گفت: باتوجه به تنوع محصولات و موقعیت اقلیمی کشور به دنبال کاهش واردات و وابستگی به محصولات خارجی هستیم.

محمدعلی طهماسبی در ادامه از عزم جدی وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از توزیع چای سنواتی و برخورد با متخلفان با همکاری دستگاه‌های انتظامی خبر داد.

محمد ولی روزبهان رییس سازمان چای نیز با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای عضو شدن 25 هزار و500 نفر در این صندوق گفت: تاکنون 32 هزارتن برگ سبزچای از چایکاران خریداری شده که ارزش ریالی این مقدار چای 630 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.