مشهد؛

حاکم شدن گفتمان شهادت بین نسل جوان مانع گسست بین نسل ها

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حاکم شدن گفتمان شهادت بین نسل جوان، اجازه نمی دهد چالشی استقلال کشور را تهدید کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد افزود: گفتمان شهادت اگر بین نسل جوان حاکم شود و از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد به طور قطع از گسست بین نسل ها جلوگیری می کند زیرا اگر گسست بین نسل های انقلاب اسلامی ایجاد شود جریان های معاند نظام اسلامی به راحتی اهداف خود را پیاده می کنند و ما نمی توانیم در برابر آن ها مقاومت کنیم.

وی گفت : سیاست خارجی و داخلی جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف خود بر اساس گفتمان شهادت شکل گرفته و انقلاب اسلامی در تاریخ با جان فشانی شهدای دفاع مقدس تعالی یافته است و فرهنگ شهادت در جامعه ما نابود شدنی نیست.

امام جمعه مشهد افزود: گفتمان شهادت در همه شئون مدیریت کشور چه در حوزه سیاست خارجی و چه در حوزه سیاست داخلی تأثیرگذار است و آینده سیاسی و اقتصادی کشورنیز باید بر اساس گفتمان شهادت تبیین شود زیرا این رویکرد می تواند در همه ابعاد مسیر توسعه و پیشرفت را برای نظام اسلامی هموار و کشور را از بسیاری از جهات مقابل تجاوزات احتمالی بیمه کند.

آیت الله علم الهدی گفت : هدف از برگزاری این یادواره‌ها نیز فقط یادآوری نام و یاد و خاطره آن شهدا نیست بلکه برگزاری یادواره شهدا در سراسر کشور اقدامی ارزشمند برای تحکیم و تذکر گفتمان شهادت است.

در پایان این مراسم از پدر شهیدان عباسپور، مادر شهید واعظی، همسر شهید محمدی چیتگر، خانواده شهید جوانمرد قصاب، پدر شهید آتش دست، خانواده شهید مدافع حرم شهید حسن قاسمی دانا و فلاح جانباز جنگ تحمیلی تجلیل شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.