قزوین؛

مشارکت خیران برای تامین نیازهای فرهنگی دانشگاه ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر جذب مشارکت خیرین برای تامین مطالبات و نیازهای فرهنگی دانشگاه ها تاکید کرد.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛ سید ضیا هاشمی درجمع دانشجویان و استادان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ، سیاست وزارت علوم را برای رشد امور فرهنگی دردانشگاهها ترویج نگاه همدلانه دانست و گفت : این نگاه با استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید و کمک خیرین برای رفع کمبود های فرهنگی امکان پذیر خواهد بود .

وی ایجاد فضای گفتگو در دانشگاهها را یک اقدام به جا، سازنده و لازم برشمرد و افزود: با تکیه بر قانون گرایی، نگاهی همدلی و توجه به تضارب آرا و اندیشه ها می توان در این مسیر حرکت کرد .

وی برپایی مناظره های دانشجویی در دانشگاهها را روش مناسب برای ایجاد گفتگو های منطقی بین دانشجویان معرفی کرد .

هاشمی همچنین بر تقویت انجمن های علمی دانشجویان غیرایرانی تاکید کرد وگفت :این دانشجویان هم باید مانند دانشجویان ایرانی دارای انجمن های سامان یافته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد محدودیت برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در دانشگاهها ، افزود: دولت یازدهم تصدی این وزارت را در شرایطی برعهده گرفت که این وزارتخانه هزار و 200 میلیارد تومان بدهی داشت .

وی تاکید کرد: در حال حاضر هم با توجه به مسایل ومشکلات اقتصادی از جمله تحریم ها، وضعیت بودجه ای به گونه ای نیست که بتوان به تقویت زیرساخت های فرهنگی دانشگاه پرداخت ودراین حوزه باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.