شهرکرد؛

بافت بیش از 180 هزار متر مربع فرش در استان چهارمحال و بختیاری

تولیدکنندگان فرش دستباف استان چهارمحال و بختیاری، سال گذشته 183 هزار متر مربع فرش تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد ؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: 80 درصد فرش دستباف این استان، به کشورهای اروپایی، آمریکای جنوبی، آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، آلمان و چین صادر می شود.

سید نعیم امامی، زیبایی رنگ ها به دلیل کاربرد مواد اولیه طبیعی، جذابیت و تنوع طرح ها و نقش ها را از ویژگی های بارز فرش دستباف چهارمحال و بختیاری برشمرد و افزود: فرش دستباف چالشتر، یلمه بروجن، گبه ریزباف اردل و فرش بختیاری، عمده محصولات فرش این استان با شهرت ملی و جهانی هستند.

وی با اشاره به وجود یکصد هزار بافنده و توان تولید سالانه 400 هزار مترمربع فرش دستباف در استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر، نیمی از این تعداد، فعال هستند.

امامی همچنین ارائه 55 هزار و 200 نفر ساعت آموزش تخصصی و معرفی یکهزار و 123 بافنده برای استفاده از خدمات تأمین اجتماعی را از اقدامات حمایتی سال گذشته برای توسعه بافت فرش در استان برشمرد و گفت: هم اکنون 19 هزار و 100 بافنده فرش چهارمحال و بختیاری، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.