عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین عامل مهاجرت از روستاها به شهرها و شهرها به کلان‌ شهرها، نبود امکانات و دسترسی در مناطق محروم است. مجلس باید در برنامه ششم نگاه ویژه به توسعه مناطق محروم داشته باشد.

حسین آذین، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تامین امکانات و دسترسی مردم به نیازهای معیشتی، اجتماعی، آموزشی و... به عنوان مهمترین عوامل و پیشگیری از مهاجرت پذیری در کشور، اظهار کرد: فقر معیشتی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، اجتماعی و... زمینه‌ای برای تمایل افراد در اقشار مختلف برای دستیابی به امکانات بهتر به مهاجرت پذیری است.

وی ادامه داد: نگاه مجلس، نظام، قوه قضاییه و دولت باید به امر مهاجرت پذیری ویژه باشد و مهمترین راهکار برای مقابله با مهاجرت پذیری، بحث تمرکز زدایی در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در امر تمرکز زدایی، امکاناتی مانند امکانات مادی، اقتصادی، تجاری، ارائه خدمات مختلف باید در دسترس مردم در نقاط مختلف کشور قرار گیرد، به طوریکه آن‌ها به واسطه اینکه امکانات مورد نیازشان تامین نمی‌شود، به کلان شهرها مهاجرت نکنند.

آذین با اشاره به لزوم ارائه توسعه متوازنی در برنامه ششم افزود: باید در برنامه ششم امر توسعه متوازنی را تزریق و اجرایی کنیم، به این معنا که امکانات به نحوی توزیع شود که استان‌ها بتوانند از امکانات و خدمات مختلفی شامل خدمات آموزشی و درمانی و... بهره مند شوند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نباید فقط امکانات ویژه را برای شهر تهران صرفا به این معنا که پایتخت ایران است، در نظر بگیریم، بلکه می‌توان با ارائه طرح تمرکز زدایی و توسعه متوازنی در برنامه ششم، از گسترش مهاجرت پذیری پیشگیری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار