آیت الله محی الدین حائری شیرازی امروز در دیدار مسئولان فرهنگی کانونهای مساجد و دانشگاهی یکی از راه های پیشرفت فرهنگی در جامعه را ایجاد بسترهای مناسب و تخصصی جهت بسط و پیشرفت جوانان و مردم با مساجد دانستند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ؛ آیت الله محی الدین حائری شیرازی پیش از ظهر در مراسم اختتامیه سراج به بیان نقش انسان از منظر اسلام و برتریها و توانمندیهای که برای مسلمانان تعریف شده در جمع مدیران کانون های  مساجد و کانون های دانشگاهی حاضر شد.

ایشان بابیان اینکه  باید در کانونهای مساجد به  رفع مشکلات و مسئال جوانان پرداخته شود و در جوانان مسجدی توانایی رویارویی با مشکلات و حل آنها ایجاد گردد.

وی با اشاره به اینکه راه حل مشکلات و مسائل فرهنگی با حضور مردم و با همکاری و همدلی آنها صورت میگیرد و باید این فراگیریها در کانونهای مساجد صورت گیرد.

ایشان افزودند باید برنامه های فرهنگی در مساجد طوری باشد که  به انجام تربیت جوانان خبره و متخصص که آینده نظام به دست این عزیزان است صورت گیرد تا خاری در چشم دشمنانی گردد که تمام هدفشان ظلمت و جهل میباشد.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به این مطلب که دشمنان بیکار ننشسته اند و ما باید در برابر این حیله ها ی دشمنان آماده بوده و ایستادگی نماییم ،یکی از اهداف مهم و برنامه های کاربردی را ایجاد پیشرفت در سطح تخصصی و آموزش و تعلیم کارشناسان و مسئولان فرهنگی مساجد دانستند.

ایشان با بیان اینکه یکی از مهمترین کارها در عرصه فرهنگی شناسایی قسمتهای مفقود شده است یادآور شدند فعالیت و کار در مساجد جزو بهترین امورات است و ما باید در این امر کوشا باشیم و پیشرفت نماییم.

در پایان عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اسلام دین رفعت و مهربانی است و برای همه ابعاد زندگی بشر برنامه های کاملی دارد و غربیها به دنبال آن هستند که چهره بسیار نامربوط و نادرستی از اسلام را به نمایش بگذارند ،افزودند وظیفه ما بسط بیشتر جوانان با مساجد و انس آنها با  دین است که والاترین نوع تربیت انسانی در جامعه اسلامی است که آینده درخشانی را پیش روی جوانان قرار میدهد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.