بازنشستگی دورانی است که زنان و مردان سالخورده پس از یک عصر کار و تلاش مستمر توام با استرس ، باید به استراحت پرداخته و در کنار خانواده زندگی سرشار از آسایش و راحتی را داشته باشند.

آیا بازنشستگی آرامش فردا را به همراه داردبه گزارش خبرنگار رفاه باشگاه خبرنگاران، بازنشستگی در واقع مرحله ای از زندگی است که افراد ضرورتی به کار و فعالیت ندارند و میتوانند در خانه یا فعالیت های مورد علاقه خود  بپردازند. 

اما این آرامش زمانی اتفاق می افتد که کمتر نگران هزینه های مالی و  حقوق و مزایای متناسب با تورم جامعه باشند. 

*آیا با حقوق بازنشستگی میشود زندگی بی دغدغه ای را سپری کرد 

پرداخت بیمه مستمری بازنشستگی و تامین شرایط زندگی مناسب برای بیمه شدگان یکی از کار کردهای اصلی نظام بیمه تامین اجتماعی است به طوری که، در قبال دریافت حق بیمه در دوران اشتغال بیمه شدگان، مسئولیت پرداخت مستمری به همراه تامین و ارائه خدمات درمانی به آنان و خانواده هایشان را در این دوان بر عهده دارد. 

در این راستا سازمان تامین اجتماعی با توجه به افزایش هزینه های زندگی در این دوره برای حمایت از بازنشستگان،سایر پرداختی ها نظیر خواروبار و حق مسکن  را 50درصد افزایش داده است. این سازمان همچنین برنامه های متنوع فرهنگی،تفریحی و گردشگری را نیز برای این افراد و خانوارهایشان فراهم کرده است. 

*اجرای سیاست های نظام سلامت برای بازنشستگان  

این سازمان تامین اجتماعی ، در اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت که به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های این دولت است نیز همکاری کامل دارد. 

در گذشته بیش از 50 درصد هزینه های درمانی از سوی  بیماران پرداخت میشد که هم اکنون کمتر از 6 درصد هزینه ها از سوی بیماران پرداخت میشود. 

علاوه بر آن هزینه های خانمان سوز شیمی درمانی و رادیوتراپی با مصوبه شورای عالی بیمه 100درصد رایگان شد و هزینه های پرداخت از جیب ، 6 درصد کاهش یافت. 

حال این سوال مطرح میشود که آیا با تمامی اتفاقات انجام شده از سوی سازمان تامین اجتماعی برای رفاه حال بازنشستگان زندگانیشان بدون دغدغه مالی و آرامش سپری میشود؟ 

از مهمترین مشکلات بازنشستگان عدم تمکن مالی است که در حقیقت به خاطر حقوق اندکی است که دریافت می کنند. این افراد با داشتن فرزند،عروس،داماد، نوه و نتیجه نمیتوانند با حقوق ناچیز خود آنها را برای یک شب مهمان کنند و متاسفانه اکثر آنان با داشتن 30 سال سابقه ،درست زمانی که باید بازنشسته شوند و از اوقات خود برای تفریحات و در کنار خانواده استفاده کنند باید به دنبال شغل دوم باشند و این است واقعیت زندگی توام با استرس بازنشستگان که باید فکری جدی به حال آن کرد. 

گزارش از هدی رمضان نتاج

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
بازنشسته که میشوی تازه دردهایت روی دیگر خود را نشان میدهند و میبینی جز خدا هیچ کس تو را نمیبیند