مدیر انتشارات سروش گفت: ما هیچ وقت از اصل مذاکرات رویگردان نبودیم و هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکردیم، امروز هم موافق ترک میز مذاکره نیستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، "مهدی فضائلی" کارشناس مسائل سیاسی صبح امروز(دوشنبه) در نشست "مشق غیرت؛ بازرسی و بازجویی ممنوع" که در خبرگزاری مهر برگزار شد، اظهارداشت: ما همان‌قدر که به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعتماد داریم به طرف مقابل، بی‌اعتماد هستیم.

وی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید بداند که ما با دشمن مذاکره می‌کنیم و دشمن هم مکار و فریبکار است و لذا باید با توجه به این تجربه با دشمن مذاکره کرد.

فضائلی تصریح کرد: ما هیچ وقت از اصل مذاکرات رویگردان نبودیم و هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکردیم، امروز هم موافق ترک میز مذاکره نیستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تیم مذاکره‌ همانطور که بارها رهبری فرمودند فرزند انقلاب هستند و از افراد با تجربه در حوزه دیپلماسی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی پرونده هسته‌ای‌ کشورمان به دو بخش فنی و حقوقی تصریح کرد: ما در سال ۸۲ تا اوایل سال ۸۴ یعنی حدود دو سال با سه کشور اروپایی گفت‌وگوهای مفصلی را داشتیم، در آن زمان این تحلیل از اول وجود داشت که موضوع هسته‌ای ایران فنی و حقوقی نیست. گرچه مستمسک دست بخش سیاسی شده بود تا کشورمان را درگیر کنند اما ماهیت آن فنی و حقوقی نبود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: باید متوجه این مسئله باشیم که چه روزهای سختی را در گذشته سپری کرده‌ایم و نتیجه آن ایستادگی و سربلندی برای ما بوده است و نباید اجازه دهیم با ساده اندیشی‌ها به این دستاوردهای بزرگ آسیب وارد شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فضائلی ، مذاکره ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار