قیمت فروش هندوانه هرمزگان در بازار تهران ۳ برابر بیش تر از قیمت خریداری شده از کشاورزان هرمزگانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس هر کیلوگرم هندوانه اکنون در حاجی آباد و میناب هرمزگان بین هزار تا هزارو ۲۰۰ تومان از کشاورزانخریداری می شود.

این در حالیست که قیمت فروش هر کیلوگرم از این محصول در بازار تهران بر اساس منطقه شهر بین ۳ تا ۴ هزار تومان و در بازار هرمزگان بین هزارو ۵۰۰ تا ۲ هزارو ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

یکی از کشاورزان شهرستان حاجی آباد گفت:هندوانه این منطقه در دو فصل بهار و پائیز کشت می شود.

شریفی افزود:برای کاشت هر هکتار هندوانه بهاره بیش از ۱۵ میلیون تومان هزینه می شود که در صورت بازار فروش خوب بین ۶ تا ۸ میلیون سود خالص برای هر هکتار کاشت هندوانه نصیب کشاورز می شود.

وی دلیل تفاوت ۱۰ میلیون تومانیبیشتر بودن هزینه کاشت هندوانه بهاره نسبت به پائیزه را استفاده از وسایلی همچون پلاستیک،کود اضافی و تیرچه بیان کرد.

هندوانه حاجی آباد مرغوبترین هندوانه تولید شده در هرمزگان است که قیمت هر کیلوگرم از آن در بازار حدود ۶۰۰ تومان از هندوانه سایر مناطق گران تر است.

برای تولید هر کیلوگرم هندوانه بیش از ۶۰ لیتر آب مصرف می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:اکنون بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین های هرمزگان به کشت هندوانه اختصاص یافته است.

مدرس افزود:سطح زیر کشت هندوانه استان نسبت به سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است که پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت بیش از ۲۱۱ هزار تن محصول برداشت شود.

یکی از صادر کنندگان هندوانه از بندر شهید باهنر بندرعباس گفت :کشورهای امارات متحده عربی و عمان بیش ترین بازار هدف هندوانه تولید شده در هرمزگان هستند.

وی اظهار داشت امارات متحده عربی هر تن هندوانه را از ایران ۲۲۰ دلار معادل ۶۱۶ هزار تومان خریداری می کند.


انتهای پیام/ س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.