باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

اعلام اسامی روسای دانشگاه‌ها بعد از اتمام دو جلسه‌ی شورای انقلاب فرهنگی/رئیس دانشگاه فرهنگیان به شورای انقلاب فرهنگی معرفی شد

شب گذشته وزیر علوم با حضور در مقابل دوربین رسانه‌ی ملی خبر داد که بعد از اتمام دو جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی روسای دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ حکم برخی از سرپرستان دانشگاه‌ها بعد از گذشت یک سال و نیم و حتی دو سال خشک شده است و این پروسه سرپرستی طولانی شد به طوری که بسیاری از دانشجویان از این پروسه طولانی سرپرستی دانشگاه‌ها گلایه دارند و حتی برخی از دانشجویان دانشگاه تهران این پروسه طولانی سرپرستی نیلی احمدآبادی را یکی از دلایل کاهش رتبه علمی در سطح دانشگاهی بیان می‌کنند.

بر اساس این گزارش؛ هم‌اکنون مسئولیت بیش از ۲۵ دانشگاه دولتی تنها با حکم سرپرستی اداره می‌شود و متاسفانه در میان این دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های بر‌تر کشور نیز به چشم می‌خورد دانشگاهی همچون دانشگاه تهران، خواجه‌نصیرالدین طوسی و خوارزمی که این دانشگاه‌ها حتی در استان تهران مشغول فعالیت هستند.

بنابراین گزارش بر اساس قانون حکم سرپرستی بیش از شش ماه برای یک دانشگاه غیر قانونی است ولی همچنان شاهد هستیم که چنین فعالیتی در برخی از دانشگاه‌های کشور در حال انجام است.

فانی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، در رابطه با آخرین وضعیت دانشگاه فرهنگیان که توسط سرپرست اداره می‌شود، گفت: اسم کاندیدای ریاست این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده و هم‌اکنون باید شورای عالی تصمیم نهایی را بگیرد چنانچه در ادامه مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با آخرین وضعیت اعلام روسای دانشگاه‌ها اعلام کرد: که طی چند روز آینده اسامی روسای دانشگاه‌ها اعلام می‌شود البته این در حالی است که این مصاحبه در هفته گذشته گرفته شده و هم‌اکنون بعد از گذشت چند روز متاسفانه هیچ‌ خبری در رابطه با اعلام اسامی روسای دانشگا‌ه‌های کشور منتشر نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است: محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری شب گذشته با حضور در مقابل دوربین رسانه ملی اعلام کرد که در یکی دو جلسه آیندهٔ شورای عالی انقلاب فرهنگی اسامی روسای دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

بنابراین دانشجویان و اساتید هم‌اکنون چشم به راه تعیین روسای دانشگاه‌ها هستند و امیدواریم این گزارش آخرین گزارش از سرپرستان دانشگاه‌ها باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار