به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي محمدجواد فخاري با اشاره به امضاي پنج قرارداد ريلي براي تأمين 3 هزار واگن باري و 100 واگن مسافري، اظهار داشت: شرط افزايش توليد و بالا رفتن ظرفيت ناوگان ريلي، تحقق بسته حمايتي دولت براي توليدکنندگان است.
فخاري افزود: سرمايهگذاري براي توليد واگن به صرفه نيست وهر واگن حدود 250 ميليون تومان هزينه دارد و به همين علت هيچ تأمينکننده مالي حاضر به ورود و سرمايهگذاري در اين بخش نيست ودر چنين شرايطي سرمايهگذاري در زمينه ريلي بايد در داخل کشور و با برند داخلي باشد.
فخاري با اشاره به دستاوردهاي سرمايهگذاري در صنعت ريلي کشور افزود: شرکتهاي واگنساز در حال حاضر با 10 درصد ظرفيت کار ميکنند که با عقد قراردادهاي جديد به بالاي 70 تا 80 درصد خواهد رسيد.
علاوه بر اين از متخصصان و نيروي کار ايراني استفاده خواهد شد، همچنين فعاليت 40 شرکت وابسته خدماتي که اجزاي مختلف واگن را توليد ميکند، رونق ميگيرد و اشتغالزايي ميشود.
انتهای پیام/