دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه باید به صورت کلی یک اساسنامه جدید برای خانه احزاب تدوین شود که هیچ جناح و گروهی بر گروه دیگر تسلط نداشته باشد، گفت:اساسنامه باید طوری تدوین شوند که با اکثریت پیدا کردن گروهی، تغییر در آن امکان‌پذیر نباشد.

"احمد کریمی‌اصفهانی" دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران درباره اصلاح اساسنامه خانه احزاب اظهار داشت: ما به دنبال اصلاح اساسنامه نیستیم بلکه تدوین یک اساسنامه جدید را در نظر داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در اساسنامه خانه احزاب اشکالات اساسی وجود دارد، افزود: باید به صورت کلی یک اساسنامه جدید تدوین شود که هیچ جناح و گروهی بر گروه دیگر تسلط نداشته باشد و همه طیفها در خانه احزاب نماینده داشته باشند البته مکانیزم خاصی نیز به این منظور باید در نظر گرفته شود. 

وی با اشاره به اینکه دو جناح اصلی اصول‌گرا و اصلاح‌طلب در خانه احزاب حضور دارند و یک بخش هم مربوط به مستقلین می‌شود، گفت: نحوه شناسایی هر کدام از حزب‌ها اهمیت فراوانی دارد البته بخشی از مسائل هم، مربوط به اساسنامه‌ای است که باید نوشته شود.

کریمی اصفهانی تاکید کرد: اساسنامه باید طوری تدوین شوند که با اکثریت پیدا کردن گروهی، تغییر در آن امکان‌پذیر نباشد.

این فعال سیاسی با تاکید بر لزوم شناسایی هر حزب با مکانیزم خاص بیان کرد: هر فردی که چه به عنوان اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب در خانه احزاب حضور پیدا می‌کند، باید 20 حزب دیگر آن را تأیید کنند البته این تعداد، فرضی و قابل تغییر است.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار اظهار داشت: تعداد احزابی که جناح‌های مختلف می‌توانند نامشان را ارائه دهند، باید کاملاً مشخص شود چرا که این مکانیزم باعث می‌شود تمامی نماینده‌های حقیقی هر جناح در خانه احزاب حضور یابند.
 
کریمی اصفهانی با بیان اینکه در مسئله رأی‌گیری باید تعداد ر‌أی‌دهندگان برای به رسمیت شناخته شدن مشخص شود، تصریح کرد: باید به گونه‌ای باشد که نظرات جناح‌ها در رای‌گیری تاثیر نداشته باشد و لشکرکشی‌ها مانند گذشته دوباره آغاز نشود، البته این موضوع به زمان زیادی نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار