خوش خلق، در مراسم معارفه مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت : تابستان هر سال بسته به شرایط هوا و درجه گرما، مصرف برق بین 5 تا 7 درصد افرایش می یابد که سبب ایجاد برخی خاموشی ها می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند  

خوش خلق گفت :با وجود اینکه امسال به دلیل کاهش نزولات جوی،کمبود آب پشت سدها را داریم اما با برنامه ریزی های صورت گرفته نیروگاههای برق آبی کشور تابستان امسال در تأمین برق مورد نیاز استانها دچار مشکل نخواهند شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه تابستان پارسال به دلیل گرمای زودهنگام ، پیک شبکه برق کشور به 49 هزار مگاوات افزایش یافت افزود : پیش بینی می کنیم تابستان امسال نیز در برخی مناطق کشور ، پیک شبکه به 52 هزار مگاوات افزایش یابد.
 
خوش خلق گفت: حتی در شرایط افزایش پیک شبکه تا 52 هزار مگاوات برق هم می توانیم تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم اما از مردم می خواهیم مثل همیشه وزارت نیرو را در زمینه مدیریت مصرف برق همراهی کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 56 هزار روستا در کشور برق دار شده اند افزود:به تمام روستاهای بالای 20 خانوار در کشور برق رسانی شده و تأمین برق روستاهای بالای 10 خانوار نیز رو به اتمام است .

خوش خلق گفت : برای برقدار شدن روستاهای زیر 10 خانوار نیز برنامه ریزی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه خراسان جنوبی در زمینه تولید برق در وضعیت خوبی قرار دارد و می تواند صادر کننده برق به کشورهای همسایه باشد.

نخعی نژاد ایجاد زیرساختهای برق را برای ورود سرمایه گذاران به استان ضروری دانست و افزود:این مشکل هم اکنون در برخی شهرستانهای استان وجود دارد.

در این مراسم محمد ابراهیم شرکا به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق خراسان جنوبی معرفی و از خدمات 10 ساله آقای ضامن مدیر عامل سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.