معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛

بیش از 17 هزار نفر در سیستان وبلوچستان واکسینه شدند

بیش از 17 هزار نفر از موارد مشکوک و مثبت در گروه سنی 9 ماهه تا 15 سال در سراسر استان سیستان وبلوچستان با واکسن سرخک واکسینه شده‌اند.

دکتر مهدی طباطبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران زاهدان افزود:سرخک یک بیماری حاد و بثوری تب دار است که بسیار مسری است و بیماری به راحتی در مکان‌هایی که نوزادان و کودکان با هم در تماس می‌باشند قابل انتقال است.

وی از همه دست اندرکاران حوزه سلامت در بخش درمان خواست: از آنجایی که خطر بالای انتقال داخل بیمارستانی سرخک وجود دارد لازم است حتی الامکان بیمارانی در بیمارستان مداوا شوند که اندیکاسیون بستری را دارند درغیر اینصورت باید کلیه اقدامات احتیاطی و ایزوله تنفسی رعایت گردد و بیماران در صورت جابه جایی از ماسک جراحی استفاده نمایند.

دکتر طباطبایی گفت: بهترین و اصلی ترین راه پیشگیری از ابتلا به سرخک واکسیناسیون است که هم اکنون این واکسن در دو نوبت 12 ماهگی انجام می شود.

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان هم گفت: در پی بروز موارد مشکوک و تایید شده بیماری سرخک در سطح شهر زاهدان و نیز سایر شهرستان‌ها، اقدامات کنترلی در مواجهه با بیماری از جمله واکسیناسیون افراد در معرض خطر انجام شده است.

مهدی زنگنه افزود: از تمامی مردم درخواست می‌شود در اولین فرصت افراد دارای تب و بثورات جلدی را به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی معرفی کرده تا اقدامات لازم جهت آنها انجام پذیرد.

وی ادامه داد: بیماری سرخک نمونه مناسبی از تمامی بیماری‌های قابل پیشگیری از واکسن است و می‌تواند شرایط کلی وضعیت ایمن سازی در جامعه را نمایان سازد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.