"نرم افزارهای دوست یابی"شیوه جدید کلاهبرداری سارقان اینترنتی

در دنیای مجازی برنامه های زیادی برای چت کردن و ارسال پیامک وجود دارد، اما به تازگی برخی از سودجویان با ارائه نرم افزاری تحت عنوان نرم افزار دوست یابی ادعا می کنند که تنها با ارائه اسم افراد شماره آنها را به شما تحویل می دهند.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛به تازگی در دنیای مجازی تبلیغ برنامه ای با عنوان نرم افزار دوست یابی گسترش پیدا کرده است که در ازای مبلغی این نرم افزار را به شما ارائه می دهند و هر سایتی نیز ادعا می کند که نرم افزار خود اصل است،نکته قابل تامل در مورد این تبلیغات و سایت ها این است که در برخی از همین سایت هاشمار دانلود را بیش از 5000 معرفی کرده اند و با تیترهای جذاب و تحریک کننده ، سعی در کلاهبرداری و اخاذی از کاربران دارند.

با رصد این سایت ها متوجه شدیم که این نرم افزار به اصطلاح دوست یابی همان" Truecaller" است که با شیوه های مختلف سعی در شکار افرادی دارند که به راحتی فریب می خورند.این نرم افزار در حقیقت یک نرم افزار رایگان است که آن طور که گفته می شود عمل نمی کند و کارایی لازم را نداشته و نمی تواند از طریق اسم شماره را در اختیار کاربر قرار دهد.


نرم افزارهای دوست یابی شیوه جدید کلاهبرداری سارقان اینترنتی



این سایت های سود جو در تلاش هستند تا با متن های جذاب و گاه کنجکاوانه به سراغ طعمه های ساده دلی بروند که دل در گرو این نرم افزارها بسته اند،غافل از اینکه این نرم افزارها فقط قصد خالی کردن جیب کاربران دنیای مجازی را دارند.



نرم افزارهای دوست یابی شیوه جدید کلاهبرداری سارقان اینترنتی


نکته قابل تامل این است که لینک فروش این نرم افزار با یک واسط به درگاه های بانک های عامل کشور وصل است که این نشان از غفلت جدی مسئولان در حوزه فضای مجازی دارد.


نرم افزارهای دوست یابی شیوه جدید کلاهبرداری سارقان اینترنتی


به عنوان مثال لینک زیر به یکی از بانک های معروف متصل است.



نرم افزارهای دوست یابی شیوه جدید کلاهبرداری سارقان اینترنتی



تیم تحریریه سرویس فضای مجازی این هشدار را به کاربران دنیای مجازی می دهد که بیشتر مراقب این نرم افزارها باشند.ما در اینجا وظیفه خطیر اطلاع رسانی را انجام دادبم و حال منتظر جواب و یا اقدامات جدی نهاد های زیر ربط و مسئول و به خصوص پلیس فتا در این زمینه هستیم.


گزارش:محمد الماسی 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ایرج
۱۵:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
من با نظرات پلیس محترم فتا کاملا موافق هستم و اینها همش دکانی است برای سرگرم کردن کاربران و خالی کردن جیب آنها با توسل به چت کردن و غیره..
Germany
ایرج
۱۴:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام.من به جرئت میتونم بگم که نود ونه در صد و نود و نه صدم تمام این اپلیکیشن ها کلاهبردار و سیاهکار هستند حتی همین به ظاهر خوشنام یعنی فیسبوک. فقط هدفشون اینه که آدما را به چت کردن بکشونن و مصرف کردن اینترنت و پول درآوردن و بیشتر اوقات خودتون هم دیدین که اگه حتی بدون غرض یک جمله هم به یه کاربری بدی سریع میاد و دخالت میکنه و اخطار میده
United States of America
کرامت بیاتی
۱۶:۵۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
خدا به شماها عمر همراه با صحت و سلامت بدهد . اما کو گوش شنوا برای این مطالب معمولا جونها از یک سوراخ هزار بار گزیده میشوند .