رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شرکت در اجلاس سیکا در چین وارد پایتخت این کشور شد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعتی پیش برای شرکت در کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) در چین وارد پکن شد.

کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا موسوم به "سیکا " در اصل، اجلاسی است که "حفظ صلح و امنیت در آسیا" مهمترین هدف وجودی آن را تشکیل می دهد.

طرح اولیه ایجاد این اجلاس به 21 سال قبل بازمی گردد که "نورسلطان نظربایف" رئیس جمهور قزاقستان در چهل و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اکتبر 1992 طرح ایجاد سازمانی متشکل از کشورهای آسیایی را برای ارتقای روابط دو جانبه و همکاری میان کشورهای آسیایی با هدف ایجاد ثبات و برقراری امنیت در منطقه مطرح کرد و این سازمان در سال 1996 به طور رسمی تشکیل شد.

جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند اعضای اصلی سازمان سیکا را تشکیل داده و کشورهای استرالیا، ویتنام، اندونزی، کره جنوبی، ‌لبنان، مالزی، آمریکا، اوکراین، ژاپن، سنگاپور،عربستان سعودی و سریلانکا نیز به عنوان اعضای ناظر در سیکا محسوب می شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ولایتی ، چین ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار