در صورت مشارکت با هر ارگانی برای کار فرهنگی، باید حتماً عنوانشان بر روی پوستر تبلیغات باشد!

خرمشهر با وجود غولهای بزرگی چون منطقه آزاد از نظر فرهنگی و عمرانی دچار مشکل است/ هنرمندان خرمشهر در گرمای 60 درجه بدون امکانات تمرین تئاتر می‌کنندعادل کورشاوی رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهر خرمشهر در حاشیه هجدهمین جشنواره فتح خرمشهر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: شهر خرمشهر با دویست هزار جمعیت، تعداد بسیاری سالن دارد. اما این سالنها مخصوص تئاتر ساخته نشده بلکه سالن‌های همایش و کنفرانس هستند و تنها دو سالن خلیج فارس و فانوس برای تئاتر ساخته شده و این درحالی است که هنرمندان بسیار تئاتر در خرمشهر مشغول کار هستند.

وی ادامه  داد: زمانی خرمشهر بعد از آبادان و تهران از نظر سالن سینما یکی از پر تعدادترین شهرهای کشور بود. امروز تنها دو سالن سینما برایش باقی مانده است اما همچنان علاقه‌ی مردم خرمشهر به سینما و تئاتر بیش از پیش است و این از گذشته نشأت می‌گیرد.

کورشاوی در پاسخ به اینکه چرا با وجود زیرساختهای اقتصادی شهر خرمشهر سالن تئاتر ندارد، عنوان کرد: ارشاد خرمشهر وابسته به اداره کل بوده و بودجه فرهنگی‌اش نسبت به تعدد شهرها بسیار محدود است و متاسفانه منطقه آزاد تکروی می‌کند و خودشان تشخیص می‌دهند که چه کاری را انجام دهند در واقع از کسانی که در بطن تئاتر هستند به ندرت استفاده می شود و آنها به شدت درگير بروکراسی اداري هستند.

وی افزود: چنانچه ما بخواهیم جشنواره یا نمایشگاهی با کمک منطقه آزاد برپا کنیم ، آنها با ما رفتاری می‌کنند که از کارمان پشیمان شویم و خرمشهر با وجود غولهای اقتصادی چون منطقه آزاد، اداره بندر و گمرک هنوز از لحاظ عمرانی و زیرساختهای فرهنگی مشکل دارد و همه چیز باندبازی شده است. 

مدیر مرکز هنرهای نمایش خرمشهر علت اصلی مشکلات خرمشهر را سوء مدیریت خواند و اظهار داشت: چنانچه بخواهیم در کار فرهنگی با ارگانی در خرمشهر مشارکت داشته باشیم باید حتماً عنوانشان بر روی پوستر تبلیغات باشد و آنها به جای آنکه به فکر فرهنگ مردم خرمشهر باشند به فکر تبلیغات خودشان هستند.

کورشاوی بیان کرد: در نگاه مدیران ، فرهنگ و هنر خرمشهر اولویت چندم است و تا وقتی که همین گونه پیش برویم این کشتی به سرانجام نمی‌رسد و این درحالی است که هنرمندان خرمشهر با علاقه در گرمای شصت درجه بدون پول تمرین تئاتر می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که مردم خرمشهر در زمانی جنگ تحمیلی خونها دادند و دینشان را ادا کردند ، اما ما برای مردم خرمشهر چه کردیم؟ مردم از سوء مدیریت‌ها و نگاه غلط رنج می‌برند.

کورشاوی در پایان با اشاره به ساخت تئاتر شهر در خرمشهر گفت: تاکنون سه سال است که حرف از ساخت سالن در خرمشهر می‌زنند اما این موضوع در حد حرف بوده و هنوز کسی کار را آغاز نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی صخی پور
۱۸:۰۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
کاملا صحیح وبجاست ومتاسفانه ماهم جزوی از گروه هنرهای تجسمی خرمشهر از این مشکل درد ورنج فراوان می کشیم در حقیقت هنر در خرمشهر به جای نشر واعتلا رسالت فرهنگ ...مسئولین سازمانها بخصوص منطقه ازاد وشهرداری وهمچنین نمایند ه شهر از هنرمندان به جهت یاری وحمایت هنر ان را به ابزار تبلیغات خد ساختند .....
آخرین اخبار