صادرات تسلیحات رژیم صهیونیستی کاهش یافت

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از کاهش صادرات نظامی این رژیم به پایین‌ترین سطح در هفت سال اخیر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حجم فروش تسلیحات این رژیم در سال گذشته میلادی را 5.66 میلیارد دلار اعلام کرد که پایین‌ترین میزان در 7 سال اخیر محسوب می‌شود. این آمار نشان می‌دهد صادرات تسلیحات نظامی رژیم صهیونیستی تا یک میلیارد دلار کاهش یافته است.

رژیم صهیونیستی در سال 2013 (1392) حدود 6.5 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به دیگر کشورهای جهان صادر کرد؛ اما به دلیل کاهش بودجه دفاعی و برنامه های ریاضتی در آمریکا و اروپا، این آمار در سال 2014 (1393)، 12.9 درصد کاهش یافت.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در سالهای 2009 (1388) و 2012 (1391) با 7.4 میلیارد دلار فروش، بالاترین حجم صادرات تجهیزات نظامی را تجربه کرده بود. بیش از یک سوم مشتریان تسلیحات رژیم صهیونیستی در حوزه آسیا – اقیانوسیه بودند و کمتر از یک میلیارد دلار از این صادرات به بازار آمریکای شمالی اختصاص می‌یافت.

با کاهش صادرات نظامی رژیم صهیونیستی به کشورهای آسیا – اقیانوسیه و آمریکای شمالی، مقامات تل‌آویو به سمت بازارهای آفریقایی متمایل شده‌اند، بطوریکه سال گذشته 40 درصد از تسلیحات نظامی این رژیم به کشورهای آفریقایی فروخته شد. رژیم صهیونیستی هنوز در فهرست 10 صادرکننده بزرگ تسلیحات نظامی در جهان قرار دارد؛ اما مقامات وزارت جنگ این رژیم نسبت به از دست دادن این جایگاه نگرانی‌های فراوانی دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار