مدیر مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ارزشیابی آموزشی به نوعی پاشنه آشیل سیستم آموزشی است و در حال حاضر تلاش هایی برای تقویت ارزشیابی ها صورت می گیرد اما به صورت نظام مند نیست و مستمر نیست.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر عظیم میرزاده اظهار کرد: مهم ترین هدف ما این است که یک خط مسیر ثابت و در عین حال رو به شکوفایی را برای توسعه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران داشته باشیم.

وی گفت: امیدواریم در دانشگاه ها به سمتی حرکت کنیم که توسعه آموزش در نهادی مانند مراکز تحقیق و توسعه آموزش (EDC) تجمیع نشود بلکه به صورت یک فرهنگ سازمانی در کل مجموعه باشد صورت گیرد.

دکتر عظیم زاده با اشاره به اینکه مهم ترین برنامه آموزشی این دانشگاه در سال 94 تداوم برنامه ها و سیاست های سال گذشته است افزود: وقتی ما نتوانیم تحقق اهداف برنامه هایی که در سال های پیش را شروع کرده ایم نشان دهیم دلیلی بر اعتماد به ما وجود ندارد.

مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: از حدود 2 سال پیش تدوین چارچوب کلان ارزشیابی در سه حوزه دوره های آموزشی، فراگیران و اعضای هیات علمی را آغاز کرده ایم که دانشکده ها شیوه نامه های مربوطه را تهیه کرده اند و شورای آموزش دانشگاه آن را تصویب کرد.

دکتر میرزاده گفت: تمام تلاش ما این است که مواردی که برنامه ریزی شده تنها در کاغذها نماند و یک جنبش در زمینه ارزشیابی کاری که مشغول انجام آن هستیم ایجاد شود.

وی با اشاره به شکل گیری واحد ارزشیابی اعضای هیات علمی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از حدود 7 سال پیش افزود: تنها در این دانشکده حدود 1000 نفر عضو هیات علمی داریم ضمن اینکه دفتر ارزشیابی پزشکی 90 نیز اخیرا کار خود را آغاز کرده و حالت رسمی و سازمانی پیدا کرده است.

وی در پایان یادآور شد: مراکز مطالعات و EDC ها وظیفه اجرای ارزشیابی ها را ندارند اما می توانند برای اجرای مطلوب ارزشیابی ها، ایده های جدید و اثرگذار بدهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار