معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 10 هزار هکتار تخریب اراضی داشتیم که در فروردین امسال نیز 3 هزار تخلف در این زمینه گزارش شده است.

قباد افشار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه عمده ترین مشکل در اراضی کشاورزی "تغییر کاربری غیرمجاز" است، اظهار داشت: در سال 93 ،15هزار مورد تخلف در اراضی کشاورزی داشتیم که بیش از 70 درصد را از طریق محاکم قضایی پیگیری کرده و حکم صادر شد.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز غیرمجاز آن هم در اراضی کشاورزی به هیچ وجه قابل گذشت نیست،‌افزود: طبق برنامه ریزی ها، امسال با گسترش گشت های حفظ کاربری اراضی کشاورزی در مناطق در مرز تخریب از تغییر کاربری غیرمجاز جلوگیری خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: نقشه برداری دقیق از 10 میلیون هکتار اراضی با همکاری سازمان نقشه برداری موجب شناسایی به موقع افراد متخلف می‌شود چراکه با پایش و عکس ماهواره ای در مرحله اول ساخت و ساز غیرمجاز از این تخلف جلوگیری میکنیم.
 
افشار تصریح کرد: سال گذشته 10 هزار هکتار تخریب اراضی داشتیم که در فروردین امسال نیز 3 هزار تخلف در این زمینه گزارش شده است.
 
رئیس سازمان امور اراضی در خصوص اینکه کدام استانها بیشترین میزان تغییر کاربری را دارند، گفت: بخش عمده ای در مناطق شمالی کشور و اطراف کلان شهرها همچون تهران، مشهد، البرز،‌اصفهان و شیراز شاهد این تخلف هستیم که گشت های ویژه در این مناطق کار گذاشته ایم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار