ارزش سهام روز جمعه در بازار آسيا با افزايش همراه شد. اين افزايش در پي افزايش ارزش سهام در وال استريت و در بحبوحه افزايش نرخ بهره در آمريکا رخ داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ارزش سهام در شانگهاي يک مميز 23 درصد، در هنگ کنگ يک مميز 19 درصد ، در سيدني 19 صدم درصد و در سئول 27 صدم درصد افزايش يافت. اين در حالي است که ارزش سهام در بازار توکيو با کاهش 12 صدم درصدي همراه شد.

در وال استريت، شاخص سهام اس اند پي 500 به لطف انتشار ارقام اقتصادي در آمريکا 23 صدم درصد افزايش يافت. شاخص سهام نزدک نيز با افزايش 38 درصدي همراه شد.

ريک اسپونر تحليل گر ارشد بازار در موسسه سي ام سي مارکتز در گفتگو با پايگاه اينترنتي بلومبرگ اعلام کرد: اين سوال که چه زماني و چگونه بانک مرکزي آمريکا در نرخ بهره تغيير ايجاد خواهد کرد موضوعي است که دلالان و تجار بازار مشتاق دانستن آن هستند.

اين در حالي است که ارزش دلار در بازار معاملات صبح آسيا کمي کاهش يافت و در مقابل 120 مميز 92 ين داد و ستد شد. هر دلار عصر روز پنجشنبه در بازار نيويورک در مقابل 121 مميز هفت ين معامله شده بود.

هر يورو نيز در مقابل يک مميز 1119 دلار و 134 مميز 46 ين داد و ستد شد.  ارزش سهام در بازار شانگهاي و هنگ کنگ پس از آن افزايش يافت که ارقام اوليه منتشر شده از سوي موسسه اچ اس بي سي اعلام کرد فعاليت هاي صنعتي چين در ماه مه از ادامه رکود حکايت دارد. اين گزارش اميدها را درباره کمک هاي دولتي افزايش داد .


انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، آسیا ، ارقام ، رشد ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار