مجری طرح کلان ملی شتاب دهنده فیتوکروم گفت: طرح‌های کلان ملی در انتظار دریافت بودجه هستند و در صورتیکه هم‌اکنون میزان بودجه دریافت شود طرح کلان شتاب دهنده فیتوکروم تا 6 ماه دیگر آماده می‌شود.

آفریده مجری طرح کلان طراحی شتاب دهنده فیتوکروم در گفت‌وگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: این پروژه ملی یعنی طراحی شتاب‌دهنده فیتوکروم به منظور تولید رادیو داروهای پزشکی پت و زیر نظر شورای عالی عتف و به تقاضای سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت، به دانشگاه امیر کبیر داده شده است.چنانچه دانشگاه‌های بهشتی و تهران از جمله همکارهای این پروژه در داخل کشور و یکی از دانشگاه‌های کره جنوبی به عنوان همکار خارج از کشور در این پروژه با ما همکاری دارند. 

وی افزود:طراحی مهندسی به تائید یکی از متخصصین کره جنوبی که در این زمینه تجربه دارد رسیده است و ناظر شورای عالی عطف نیز 20 درصد این پروژه را مورد تایید قرار داده است و هم‌اکنون در مرحله ساخت این دستگاه قرار داریم. 

آفریده تصریح کرد: اگر اعتبارات به موقع در اختیار ما قرار می گرفت، هم‌اکنون شاهد افتتاح این طرح بودیم ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار این طرح مورد بهره برداری قرار نگرفته است. 

آفریده در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه تصویر برداری پت چه تاثیری در روند فعالیت‌ها دارد، اظهار داشت: تصویر برداری پت در میان تصویربرداری های پزشکی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که اطلاعات مریض را به طور کامل می‌دهد، چنانچه اگر مریضی در حالت کما قرار داشته باشد حالات روحی (شاد بودن و غمگین بودن) را به طور کامل نشان می‌دهد. 

وی اظهار داشت: اگر اعتبارات مورد نیاز هم‌اکنون در اختیار ما قرار گیرد به طور قطع اعلام می‌کنم که تا 6 ماه دیگر این طرح مورد بهره برداری قرار می گیرد.چراکه به لحاظ فنی و مهندسی ما از پشتیبانی خوبی برخوردار هستیم و مشکل تنها کمبود بودجه است. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار