مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از افتتاح دیتا سنتر(مرکز داده) استان همزمان با حضور رییس جمهوری در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، بهمن حسین زاده با اشاره به اینکه این مرکز نخستین مرکز دیتا سنتر شمال‌غرب کشور است، اظهارکرد این طرح، یکی از زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات بوده و سبب می‌شود تعادل و ترافیک داده ها در داخل استان اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه در این مرکز نسبت به یکپارچه سازی داده‌های سازمان‌های دولتی اقدام خواهد شد، افزود: این طرح دارای 15 سرور پردازشی، 15 سرور ذخیره‌سازی و 15 سرور مجازی، سیستم power، تابلوها و ژنراتور برق و ups ، سرورها در 14 راک و اتاق NOC(کنترل) است.

حسین زاده با اعلام اینکه ساختمان این مرکز در 300 مترمربع وسعت با رعایت کامل مسایل امنیتی و پدافند غیرعامل ساخته شده است، یادآوری کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال 90 شروع شده بود.

این طرح با دستور رییس جمهوری به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره برداری شد.

دکتر روحانی هنگام افتتاح مرکز داده (دیتا سنتر) آذربایجان شرقی و پس از گزارش نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: خوشحالیم که قدم به قدم زیرساخت‌های لازم هم برای دولت الکترونیک و هم برای تسهیل امر توسعه اقتصادی و اجتماعی در حال انجام است.
 انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.