مشاور سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پرندگان با خوردن آفات گیاهی، به محیط زیست و سلامت انسان کمک و از ضررهای میلیاردی جلوگیری می‌کنند.

نابودی پرندگان عامل اصلی بروز آفا ت گیاهی/ با حذف پرندگان اکو سیستم متحمل ضررهای میلیاردی می‌شویماسماعیل کهرم مشاور سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثیرات آلودگی صوتی بر پرندگان اظهار کرد: وجود پرندگان از تاثیرات مفید بیشماری برخوردار است که از مهمترین آنها می‌توان به آرامش روحی و روانی افراد و همچنین حذف و نابودی آفات درختان و فضاهای سبز اشاره کرد. 

وی افزود: در سالهای اخیر شاهد کاهش بسیار زیاد پرندگان در سطح شهرها به خصوص شهرتهران هستیم و یکی از مهمترین دلایل آن آلودگی صوتی است که علاوه بر آب‌های مختلف و زیان بار بر سلامت روح و روان انسان نیز باعث کوچ و نابودی پرندگان شده است. 

وی تصریح کرد: فضای سبز و جنگل‌های تهران مثل چیتگر و لویزان همگی مملو از آفات جانوری هستند و این پرندگان هستند که این حشرات را میخورند واین چرخه کمک شایانی به سلامت انسان و محیط زندگی می‌کند. 

کهرم درخصوص مشکلات نابودی پرندگان بیان کرد: یکی از فواید پرندگان این است که آفات و حشرات ریز درختان را می‌خورند و در صورت حذف این چرخه دچار زیان‌های بسیاری می‌شویم که برای جبران این خسارات باید هزینه‌های میلیاری را متحمل شویم. 

وی افزود: اگر پرندگان کشور هندوستان نباشد این کشور با جمعیتی بالغ بر 1.2 دهم میلیارد نفری 3/1 محصولاتش را آفات گیاهی از بین می‌برد، در واقع پرندگان ار همه نظر بخصوص روحی و جسمی به ما خدمت می‌کنند. 

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار