باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

وقتی جای صنعت و ورزش عوض می‌شود

ایران خودرو و سایپا بعد از سرمایه‌گذاری‌های زیاد در زمینه‌های مختلف غیر خودرویی، حالا در پی خرید استقلال و پرسپولیس هستند. دو باشگاه بزرگی که البته بدهی‌های بزرگی هم دارند و تیم‌های پر هزینه‌ای هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، این روزها جای همه چیز عوض شده است؛ ورزشکاران در عرصه سیاست فعالیت دارند و صنعتگران در عرصه ورزش؛ لیسانس ادبیات به چرخه تولید کمک می‎کند و مهندس مکانیک هم به ناوگان تاکسیرانی؛ به هر حال اینطور که از شواهد بر می آید هیچ چیز و هیچ کس سر جایش نیست.

هنوز دعوای خودروسازان با شورای رقابت بر سر قیمت‎گذاری خودرو تمام نشده است؛ همان خودروسازانی که درخواست‌های مکرر افزایش قیمت خودروهایشان حد و اندازه ندارد؛ همان‌هایی که از بدهی‌ها سخن به میان می‎آورند و خواهان افزایش قیمت به هر عنوانی هستند؛ همان خودروهایی که آوازه بی‌کیفیتشان به گوش همه رسیده است.

ایران خودرو و سایپا بعد از سرمایه‌گذاری‌های زیاد در زمینه‌های مختلف غیر خودرویی، حالا در پی خرید استقلال و پرسپولیس هستند. دو باشگاه بزرگی که البته بدهی‌های بزرگی هم دارند و تیم های پر هزینه‌ای هستند.

 بهتر بود که خودروسازان به جای خرید این دو باشگاه کمی به کیفیت خودورهایشان فکر کرده و ارتقا بخشند یا اینکه حداقل دو باشگاه تحت اختیار خود، پیکان و سایپا را در جهت درستی اداره کرده و آنها را متحول سازنند.

لابد بعد از خرید این دو تیم باز هم باید شاهد افزایش قیمت خودروها باشیم چراکه هزینه‌های بالای باشگاه‎داری نیز به بهانه‌های خودروسازان اضافه می‎شود و این مردم هستند که باید جور زیاده‎خواهی مدیران این دو خودروساز را به دوش بکشند.

شاید اگر این بدهی‌ها وجود نداشت و این دو خودروساز نیز هر کدام یک تیم باشگاهی نداشتند، این پیشنهاد توجیه پذیر بود اما کدام را باید باور کرد بدهی‌ها و زیان‌دهی این دو شرکت یا پیشنهاد خرید تو تیم پر هزینه باشگاهی؟

به هر ترتیب واگذاری استقلال  پرسپولیس به ایران خودرو و سایپا به ضرر مردم خواهد بود. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که خود این دو شرکت نیز متضرر می‎شوند. شاید برخی از مدیران این دو شرکت به این موضوع اذعان داشته باشند که با خرید این دو تیم می‎توانند درآمدزایی کنند؛ اما این دو تیم از بدهی‌های زیادی رنج برده و خرید آنها نیز هزینه‎های هنگفتی را روی دست خودروسازان می‌گذارد.

این که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‎توانند منبع خوبی برای درآمد‎زایی باشند انکار‎ناپذیر است اما شاید از توان مدیران ایران خودرو و سایپا خارج باشد, حال و روز دو تیم فوتبال پیکان و سایپا به خوبی گویای ضعف مدیران ایران‎خودرو و سایپا در زمینه فوتبال است.

گزارش :عمادالدین جعفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
نمردیم معنای خصوصی سازی رم فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۰:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
به نظر شما مردم هم میتونن با حمایت نکردن این دو تیم در تصمیم گیری اشتباه این دو شرکت تاثیر گذار باشن..با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
جای تعجبی نیست این ها هر دو از جنس هم هستن. ایران خودرو و فوتبال ایران . هردو درآمدهای میلیاردی دارند و کیفیت صفر
آخرین اخبار