استفاده از فضای مجازی به اجتماعی شدن کودکان لطمه می زند!

والدین گرامی مراقب باشند استفاده نادرست از فضاهای مجازی کودکان شما را از بازی های اجتماعی دور کرده و منزوی و پرخاشگر می کند.

دکتر متین السادات بصری روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران ؛گفت:در گروهی از کودکان شاهد اختلالاتی هستیم که در آنها رشد مهارت های اجتماعی به صورت انحرافی و ناقص صورت می گیرد.

استفاده نادرست از فضاهای مجازی به اجتماعی شدن کودکان لطمه می زند!//گزارش مومنی جمعه...


وی اظهار داشت:برخی از سازمان ها مانند بهزیستی،آموزش و پرورش و خانواده ها بودجه ای عادی را صرف اجتماعی شدن کودکان،تقویت ارتباط کلامی و ... می کنند.اما توجه کنید امروزه با ورود تکنولو‍‍‍زی و فضای مجازی و قرار دادن آسان این ابزار در اختیار کودکان عادی و گاهی باهوش متوسط و رو به بالا باعث می شود وقتی در معرض ارتباطات اجتماعی قرار گیرند،رشد مغزی بیشتری در آنها صورت گیرد.

وی گفت:ما می توانیم کودکان را در موقعیت های اجتماعی مثل (بازی با دوستان و....) برای کسب هوش هیجانی که یکی از معضلات آشفتگی های زندگی اجتماعی است قرار دهیم.

استفاده نادرست از فضاهای مجازی به اجتماعی شدن کودکان لطمه می زند!//گزارش مومنی جمعه...

وی بیان داشت:امروزه شاهد آن هستیم که کودکان در جمع های خانوادگی به جای بازی با دوستان خود،سرگرم ipad،لپ تاپ و تلفن های هوشمند  هستند که نه تنها ارتباطات یک طرفه ایجاد می کند و نمی گذارد کودک به تنهایی تلاش کند تا بازی های جدید را کشف کند بلکه هر روز در این جامعه شاهد آن هستیم که کودکان ما با قرار گرفتن در افضای مجازی از بازی های اجتماعی دور شده و پرخاشگر می شوند و همچنین  تعاون و همکاری و بازی های قانونمند را نمی آموزند.
استفاده نادرست از فضاهای مجازی به اجتماعی شدن کودکان لطمه می زند!//گزارش مومنی جمعه...

 بصری در پاسخ به اینکه قبل از استفاده کودکان از فضای مجازی والدین چه اقداماتی را باید انجام دهند گفت:قبل از قرار دادن این ابزار های هوشمند باید اول به کودکان آموزش داده شود تا از روحیه اجتماعی خود دور نشوند و بتوانند در کنار استفاده از فضای مجازی مهارت های اجتماعی و رشد کلامی را یاد بگیرند تا تک بعدی بزرگ نشوند.

 
گزارش:مریم عبدالهی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار