معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: از ابتدای حضور در معاونت پرستاری 8 ماموریت در حوزه‌ی پرستاری تعریف شد.

محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای حضور در معاونت پرستاری 8 ماموریت در حوزه‌ی پرستاری تعریف شد که ابتدا رفع ریشه‌ای کمبود پرستار بود که طبق آن مقرر شد دانشکده‌های پرستاری در 4 ماه گذشته تا 2 برابر ظرفیت را افزایش دهند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه‌ی کمک پرستاری هم معضلات زیادی داریم که 10 هزار نفر در عرصه‌ی کمک پرستاری تربیت کردیم و این کار برنامه‌اش شروع شده و تا یک سال آینده انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: دومین ماموریت متناسب سازی آموزش بالینی در دانشکده‌های پرستاری است که آموزش پرستاری را در این زمینه از سال گذشته شروع کردیم، بطوریکه به دانشجو در سال اول و دوم تحصیل مباحث تئوری ارائه می‌شود. در سال سوم در بیمارستان آموزش می‌بیند و در سال چهارم هم آموزش تئوری ندارند.

میرزابیگی گفت: همچنین توسعه‌ی اندیشه‌ای به نام پرستاران پرک تیشنر به این معنی که پرستارانی که لزوما در دوران تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا نیستند با  گذراندن دوره‌های کوتاه مدت 6 ماهه می‌توانند در سطح جامعه فعالیت داشته باشند که این بحث در ماموریت دوم در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بهبود مستمر کیفیت مراقبت پرستاری که در این زمینه ساماندهی خدمات پرستاری در منازل در نظر گرفته شده که به زودی با امضای وزیر ابلاغ می‌شود که تعرفه‌ها و پوششهای بیمه ای را در بر دارد.

میرزابیگی در رابطه با ماموریت چهارم و پنجم گفت: نظارت‌های جدی‌تر بر مراقبت‌های پرستاری در بخش غیر دولتی و بستر سازی برای استفاده از فناوری‌های روز در پرستاری به ترتیب از ماموریت‌های چهارم و پنجم به شمار می‌روند.

میرزابیگی با تاکید بر اهتمام جدی بر اخلاق حرفه‌ای گفت: 2 واحد اخلاق پرستاری در تمام سطوح پرستاری اضافه کرده‌ایم که جزو ماموریت ششم به حساب می‌آید.

میرزابیگی خاطر نشان کرد: سیاست گذاری راهبردی و نظارت بر مراقبت‌های پرستار در سطوح 3 گانه نظام سلامت (پیشگیری، درمان و باز توانی) و همچنین بحث‌های همکاری‌های بین‌‌المللی پرستاران از ماموریت‌های هفتم و هشتم در حوزه‌ی پرستاری است.



انتهای پیام/ 
برچسب ها: پرستاری ، تعرفه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.