عراقی گفت: شرکت ملی گاز ایران وظیفه تأمین گاز کشور را دارد که مسایل ایمنی و HSE را در اجرای پروژه‌ها با نظارت دقیق انجام دهد در صورت مشاهده خطای پیمانکاران بخشوده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گردهمایی بزرگ پیمانکاران صنعت نفت اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران در آینده‌ای نزدیک پروژه‌های بسیار وسیعی را در دستور کار خود قرار داده است.
 
وی تصریح کرد: در طی 10 سال گذشته ما تنها گاز را صادر می‌کردیم اما هم اکنون علاوه بر صادرات تأمین‌کننده بزرگترین شبکه گازرسانی در کشور هستیم.
 
عراقی ادامه داد: طبق برنامه‌ریز‌ی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا برنامه ششم ظرفیت تولید گاز کشور به یک میلیارد مترمکعب برسد.
 
معاون وزیر نفت افزود: شرکت ملی گاز ایران مدیریت تأمین گاز کشور را دارد که در همین راستا اجرای پروژه‌های مینی ال ان جی، سی ان جی و توسعه پالایشگاه‌های گازی کشور و نیز شبکه انتقال را در دستور کار خود قرار داده است.
 
عراقی با اشاره به اینکه 70 درصد سبد انرژی کشور به  گاز وابسته است گفت: در هیچ جای دنیا مردم و صنایع و نیروگاه‌ها وابسته به صنعت گاز نیست با توجه به اینکه ایران از منابع غنی گاز برخوردار بوده و وظیفه تأمین گاز مردم را بر عهده دارد.
 
وی گفت: پیمانکار، مشاوران و کارفرمایان HSE باید تمام شرایط لازم را از نظر اجرای بهداشت ایمنی در پروژه‌ها را داشته باشند در غیراین صورت هیچگونه کوتاهی در اجرای پروژه‌ها را از طرف آنها قبول نخواهیم کرد.
 
عراقی گفت: پیش‌بینی می‌شود که عملیات در پالایشگاه‌‌ها، خط انتقال و ایستگاه تقویت فشار جچند سال آینده به دو برابر برسد.
 
وی افزود: شرکت ملی گاز ایران سه وظیفه اصلی مهم در تأمین گاز کشور بر عهده دارد به طوری که در سال‌های آینده حجم بسیار وسیعی از پروژه‌ها را اجرا خواهدکرد بنابراین به هیچ عنوان حق نداریم یک صدم درصد خطاهای پیمانکاران را ببخشیم.
 
عراقی تأکید کرد: هر اتفاقی که در شرکت ملی گاز ایران توسط پیمانکار ، مشاور یا بهره‌بردار صورت بگیرد حتی با 2 هزار بار اتو ک ردن خطای آنها بخشیده نخواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: باید مسائل HSE در اجرای پروژه‌ها به صورت جدی لحاظ شود تا اعتماد جامعه به آنها جلب شود.
 
انتهای پیام/
 
 
برچسب ها: تولید ، گاز ، اچ اس ای ، پیمانکار ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار