مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با اشاره به اینکه ایجاد مخازن در خارج از کشور برای شرکت گاز امری حیاتی و ضروری است گفت: این موضوع در حال حاضر در مرحله تحقیقات و مذاکره با بخش خصوصی است.

محمدعلی براتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛  با اشاره به اینکه به دلیل شرایط خاص کشور  باید پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته شود تا در امر صادرات مشکلی پیش نیاید گفت: بر همین اساس شرکت ملی گاز ایران تصمیم دارد در کشورهای هدف مخازن ذخیره‌سازی ایجاد کند؛ در واقع ایجاد مخازن در خارج از کشور برای این شرکت حیاتی و به صورت ویژه در حال بررسی است.
 
وی با اظهار این که بخش خصوصی کشور در واقع باید این مخازن ذخیره‌سازی را ایجاد کند و شرکت ملی گاز ایران با قراردادی که با آنها منعقد می‌کند از این مخازن استفاده خواهد کرد گفت: این موضوع در حال حاضر در مرحله تحقیقات و مذاکره با بخش خصوصی است. در همین زمینه سفرهایی هم در پیش است تا نظر بخش خصوصی جلب شود. امیدواریم که این موضوع در آینده نزدیک اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران در پاسخ به این سؤال که در کدام کشورها احتمال ایجاد مخزن ذخیره‌سازی وجود دارد دارد گفت: در کشورهایی مانند چین - به دلیل مصرف بالا- ، عمان – با هدف صادرات گاز مایع به کشورهایی مانند پاکستان و سریلانکا – اندونزی، فیلیپین و ویتنام.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار