معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن اعلام اینکه این کشور تلاش دارد سامانه‌های دفاع موشکی خود را ارتقا دهد، گفت واشینگتن باید تهدیدات موشکی ایران و کره شمالی را جدی بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی موسسه مطالعات دریایی آمریکا اعلام کرد: دریاسالار «جیمز وینفلد» روز سه شنبه در یک سخنرانی در مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل گفت: آمریکا می‌کوشد سامانه‌های دفاع موشکی داخلی و منطقه‌ای را برای مقابله با افزایش تهدیدات ارتقا دهد. 

وی در این باره گفت: «ما باید تهدیدات ایران و کره شمالی را جدی بگیریم» و در عین حال متوجه این باشیم که ظرفیت‌ها و توانایی‌های کنونی آن‌ها از لحاظ برد و دقت موشک‌ها محدود است. 

وی افزود: «کره شمالی سال‌ها با تولید موشک‌های بالستیک که از زیردریایی بتوان آن‌ها را شلیک کرد فاصله دارد.» 

وینفلد در این سخنرانی بار‌ها گفت روسیه نباید از سامانه‌های دفاع موشکی منطقه‌ای در اروپا، که برای مقابله با ایران طراحی شده‌اند، نگرانی داشته باشد. تعداد موشک‌های بالستیک (ایران) از ۱۲۰۰ فروند به ۶۰۰۰ فروند افزایش یافته، که این مسئله ایجاب می‌کند برای مقابله با سلاح‌هایی که «قدرت جابجایی بیشتری دارند و دقیق‌تر هستند» و «می‌توانند به کشتی‌ها در دریا حمله کنند»، تعداد سامانه‌های دفاع منطقه‌ای افزایش یابد. 

وینفلد گفت: برای مقابله با این تهدید، نیروی دریایی آمریکا اکنون ۳۳ فروند کشتی جنگی مجهز به سامانه موشکی اجی در ناوگان سامانه دفاع موشکی جهانی خود دارد و در حال عمل کردن به تعهد خود برای استقرار چهار فروند از این کشتی‌ها، در دریای مدیترانه است. 

 وی افزود استقرار سایت دفاعی «اجیس اشور» در رومانی برای دفاع هرچه بیشتر در برابر موشک‌هایی که از ایران شلیک می‌شود، امری بدیهی است. 

وی در خصوص خاورمیانه، به امارات عربی متحده --که یک یگان از سامانه تاد را خریداری کرده است--، دستیابی کویت به سامانه پیشرفته پاتریوت ۳ و اقدامات اخیر عربستان سعودی برای ارتقا دادن سامانه‌های دفاعی خود در برابر ایران اشاره کرد. 

وی افزود: اقداماتی از این قبیل «پیام روشنی درباره بازدارندگی ارسال می‌کند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار